දරුවාගේ කෝපය පාලනය කරමු

සාමාන්‍යයෙන් කෝපය ඇති වන්නේ මිනිසුන් යම් තත්වයක් පාලනය නොකරන විටය. කායික හෝ චිත්තවේගීය වේදනාවන්ට මෙන්ම බල රහිත හැඟීම්වලට ප්‍රතිචාරයක් ලෙස කෝපය මතු විය හැකිය. සන්සුන් කිරීමේ ශිල්පීය ක්‍රමවලට සන්සුන් ස්ථානයක සිටින බව සිතීම සහ  අත්හැරීම ඇතුළත් වේ.

කෝපයේ මට්ටම ඉහළ මට්ටමක පවතින විට  භෞතික සන්සුන් කිරීමේ ශිල්පීය ක්‍රම භාවිතා කිරීම පහසුය. කෝපය සඳහා වන ප්‍රේරකය වළක්වා ගත හැකිද යන්න අනුමාන කිරීම ප්‍රයෝජනවත් වේ. බොහෝ දරුවන්ට ඔවුන්ගේ කෝපය සමඟ වඩා හොඳින් කටයුතු කරන්නේ කෙසේදැයි ඉගෙන ගැනීමට උපකාර කිරීම අද අප විමසමු .

දරුවන්  අවම කුපිත කිරීමකින් පහසුවෙන් කෝපයට පත්වන හෝ දිගු කලක් කෝපයෙන් සිටින හෝ කෝපය නිසා වාචිකව හෝ ශාරීරිකව හිංසා කරන, දේපළ විනාශ කිරීමට හෝ පුද්ගලයෙකුට හෝ සතෙකුට ශාරීරික හානියක් සිදු කළ හැකි දරුවන් විය හැකිය.

දරුවන්ට ඔවුන්ගේම කෝපය නිසා කරදර විය හැකිය, මන්ද එය භයානක චිත්තවේගයක් විය හැකි නිසා හෝ ඔවුන්ගේ හැඟීම් පාලනය කර ගැනීමට නොහැකි වීම ගැන ඔවුන්ට නරකක් දැනෙන බැවිනි.

කෝපයේ ප්‍රේරකවලට තම මාර්ගයට නොපැමිණීම, තමන්ට අපහසු හෝ අපහසු යැයි හැඟෙන දෙයක් කිරීමට ඉල්ලා සිටීම, ක්‍රීඩාවක් හෝ පාසැලේ වැඩකටයුතු ගැන කලකිරීමක් අත්විඳීම හෝ කවුරුන් හෝ තමන්ව වරදවා වටහාගෙන ඇතැයි හැඟීම ඇතුළත් විය හැකිය. ළමයින් බොහෝ විට කෝපයට පත් වන්නේ ඔවුන් තම සම වයසේ මිතුරන් විසින් හිරිහැර කිරීමට හෝ ඔවුන්ගේ ජීවිතයේ සමහර අවස්ථාවල වැඩිහිටියන් විසින් හිරිහැර කිරීමට ලක් වූ විටය.

මේ අනුව, කෝපය ශාරීරික හෝ චිත්තවේගීය වේදනාවන්ට මෙන්ම බල රහිත හැඟීම්වලට ප්රතිචාරයක් ලෙස මතු විය හැකිය.

කලාතුරකින්, වැඩිහිටි දරුවන් කෝපය ප්‍රකාශ කරන්නේ වර්ගවාදය, පුද්ගල තේරීම් පිළි නොගැනීම,  හිංසනය වැනි සමාජ ගැටලු පිළිබඳව ඔවුන් දැනුවත් වී ඇති බැවිනි. බොහෝ කෝපය ප්‍රේරක සඳහා පොදු අංගයක් නම්, යම් තත්වයක් සම්බන්ධයෙන් තමන්ට කිසිදු පාලනයක් නොමැති බව පුද්ගලයෙකුට හැඟී යාමයි.

සමහර දරුවන්ට ඔවුන් කුපිත කර ඇති නිසා ඔවුන්ගේ කෝපාවිෂ්ඨ ප්රතිචාරය යුක්ති සහගත බව හැඟේ. තවත් අය සිතන්නේ තමන් කිසිවකුට හානියක් නොවන තාක් තම කෝපය ඉවසා සිටිය යුතු බවයි. ඔවුන්ගේ කෝපය ප්‍රශ්නයක් යැයි විශ්වාස නොකරන දරුවන් සම්බන්ධයෙන්, ඔවුන් සමඟ මගේ සාකච්ඡාවට බොහෝ විට ඇතුළත් වන්නේ අන් අය කෝපය දකින ආකාරය හෝ එයට ප්‍රතිචාර දැක්වීමට සුදුසු ආකාරය පිළිබඳව වඩාත් දැනුවත් වීමට ඔවුන්ට උපකාර කිරීමයි.

බොහෝ දරුවන් තම කෝපය ප්‍රශ්නයක් බව හඳුනාගෙන ඇතත්, පාසල් යන වයසේ දරුවන් එය ප්‍රශ්නයක් බව බොහෝ විට ප්‍රකාශ කරන්නේ ඔවුන්ගේ වැරදි හැසිරීමට දඬුවම් ලැබෙන නිසා පමණි. ඔවුන් සන්සුන් වූ පසු, වැඩිහිටි දරුවන් බොහෝ විට කෝපයට පත්වීම ගැන පසුතැවිලි වේ.

කෝපය පාලනය  ඉගෙන ගැනීමෙන්  චිත්තවේගීය ප්‍රතිචාර වඩා හොඳින් පාලනය කිරීමට හෝ ඒවාට මුහුණ දීමට ඔවුන්ට හැකියාව ඇති කර ගත යුතුය. මේවායින්  කෝපය ප්‍රකාශ කිරීමට සහ නිර්මාණාත්මක ආකාරයකින් ක්‍රියා කිරීමට හෝ සමහර විට එය සිදුවීම වැලැක්වීමට ඉඩ සලසයි.

ධනාත්මක ස්වයං-කතා

මිනිසුන් තමන් සිතන ආකාරය තුළින් මඟ පෙන්වීමට උපකාර කරයි. යම් තත්වයක් සඳහා ධනාත්මක ප්රතිඵලය ගැන සිතීමෙන්,  "මම සන්සුන් වීමට කැමතියි," "මට මෙම තත්වය හොඳින් හසුරුවා ගැනීමට අවශ්‍යයි" හෝ "මට දේවල් ඉදිරිදර්ශනයේ තබා ගත හැකිය" වැනි සිතුවිලි කෝපය වැළැක්වීමට  උපකාරී වේ.
"මට මගේ කෝපය පාලනය කර ගත නොහැක"වෙනත් කෙනෙකු සමාව දෙන තුරු මම මගේ කෝපය අත් නොහරිමි" හෝ "මා කෝපයට පත් වීම වෙනත් පුද්ගලයෙකුගේ වරදක් නිසා" වැනි අනවශ්‍ය සිතුවිලි වළක්වා ගැනීමට හැක

කෝපය සමනය කළ හැකි බොහෝ  ක්‍රම තිබේ.

මුහුදු වෙරළක්, වනාන්තරයක් හෝ උපකාරශීලී මිතුරන් සමඟ සිටීම වැනි සන්සුන් ස්ථාන සිතීම මනෝභාවය වැඩිදියුණු කිරීමට උපකාරී වේ.  ඔවුන්ගේ මානසිකත්වය වෙනස් කිරීමට උපකාර කිරීම සඳහා ඔවුන්ගේ සන්සුන් ස්ථානයේ ඔවුන් දකින, ඇසෙන, සුවඳ, දැනෙන හෝ රස සිතන දේ සිතීමට දිරිමත් කල යුතුය. .
කෝපයෙන් මිදීමට උපකාර වන  ක්රම ද භාවිතා කළ හැකිය. නිදසුනක් වශයෙන්, දරුවෙකු තම කෝපය හීලියම් බැලුනයක තබා එය අත්හැරීමට සිතාගත හැකිය. මනඃකල්පිත බැලූනය අහසට නැඟෙන ආකාරය ඔවුන් නරඹන අතරතුර බැලූනය දුරින් කුඩා වන විට ඔවුන්ගේ කෝපය පහව යන බව ඔවුන්ට දැකගත හැකිය. විකල්පයක් ලෙස, ඔවුන්ගේ කෝපය නිධන් පෙට්ටියකට දැමීම, එය අගුලු දැමීම, පපුව වළ දැමීම හෝ ගැඹුරු සාගරයකට විසි කිරීම ගැන සිතිය හැකිය. කෝපය පාලනය කරන ලීවරයක් හෝ ඩයල් එකක් හසුරුවමින් ඔවුන්ගේ කෝපය වෙනස් කිරීමට උපකාර කළ හැකි Inside Out චිත්‍රපටයේ පෙන්වන හැඟීම් පාලන පැනලයක් පවා ඔවුන්ට සිතාගත හැකිය.
ගැඹුරු හුස්ම ගැනීමේ ක්‍රම මගින් පැරසිම්පතටික් ස්නායු පද්ධතිය සක්‍රීය කිරීම හරහා කෝපය අඩු කර ගත හැක. මෙය කළ හැකි එක් ක්‍රමයක් නම් “ ආශ්වාස කිරීම” ය. නාසයෙන් සෙමින් හුස්ම ගනිමින් ගණන් කිරීම වේ
දිවීම හෝ පැසිපන්දු ක්‍රීඩා කිරීම වැනි වායුගෝලීය ක්‍රියාකාරකමකට සහභාගී වීම කෝපාවිෂ්ට හැඟීම් අඩු කර ගැනීමට උපකාරී වේ. පාපන්දු හෝ බොක්සිං වැනි වඩාත් ආක්‍රමණශීලී ක්‍රීඩා වලට සහභාගී වීම සුදුසු පුද්ගලයින්ට වඩාත් ප්‍රයෝජනවත් විය හැක.

තෙහෙට්ටුව සහ කුසගින්න ද මිනිසුන් වඩාත් කෝපයට පත් කිරීමට හේතු විය හැක. මේ අනුව, කෝපය වැළැක්වීම සඳහා වෙනත් භෞතික ප්‍රවේශයන් අතරට දරුවන්ට ප්‍රමාණවත් නින්දක් ලබා ගැනීම සහතික කිරීම සහ හොඳින් සමබර, පෝෂ්‍යදායී ආහාර වේලක් ලබා දීම ඇතුළත් වේ.

අභියෝගාත්මක පාසල් වැඩවලට මුහුණ දෙන විට සමහර දරුවන් කෝපයට පත් වේ. මෙම අවස්ථාවෙහිදී, දුෂ්කර තත්වයන් පුද්ගලික වර්ධනය සඳහා අවස්ථාවන් ඉදිරිපත් කරන බව හඳුනා ගැනීමට ඉගෙන ගත හැකිය.
පාලනය නොකළ කෝපය ජීවිතයේ සැලකිය යුතු බාධා ඇති කළ හැකිය. වාසනාවකට මෙන්, බොහෝ දරුවන්ට ධනාත්මක ස්වයං-කතා, නිරූපණ, ශාරීරික සන්සුන් කිරීමේ ශිල්පීය ක්‍රම සහ කෝපය අවුස්සන අවස්ථා ගැන වෙනස් ලෙස සිතන ආකාරය ඉගෙන ගනිමින් ඔවුන්ගේ චිත්තවේගීය ප්‍රතික්‍රියාශීලීත්වය අඩු කර ගත හැකිය.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *