දරුවෙකුගේ මානසික සෞඛ්‍යය සඳහා දෙමාපියන්ට උපකාර කළ හැකි ආකාරය

 

දෙමව්පියන් වශයෙන්, සංවර්ධනයේ සෑම අදියරකදීම අපගේ දරුවන්ට සහයෝගය දැනෙන බව සහතික කිරීම වැදගත් වේ. දරුවන්ට ජීවිතය සමඟ සාර්ථකව මුහුණ දීමේ දුෂ්කරතා ඇති අවස්ථාවන්හිදී වෘත්තීයමය මැදිහත් වීමක් සහතික කළ හැකි වුවද, දෙමව්පියන්ට දරුවාගේ මානසික සෞඛ්යයට උපකාර කළ හැකි බොහෝ ක්රම තිබේ.

1. සෞඛ්‍ය සම්පන්නව මුහුණ දීමේ කුසලතා ආදර්ශයට ගන්න.
නිවසේදී මුහුණ දීමේ කුසලතාවයන් ආදර්ශනය කිරීමෙන් ඔබේ දරුවන්ට ඔවුන්ගේ හැඟීම් සමඟ සෞඛ්‍ය සම්පන්න ලෙස කටයුතු කරන ආකාරය ඉගෙන ගැනීමට ඔබට උපකාර කළ හැකිය. ඔබට ඔබේ දරුවා සමඟ මෙම කුසලතාවන්හි නිරත වීමට හෝ ඔවුන් විසින්ම ඒවා කිරීමෙන් ඔවුන් සමඟ කතා කිරීමට හැකිය. ගැඹුරු හුස්ම ගැනීම, , චිත්‍ර සෑදීම (පින්තාරු කිරීම, වර්ණ ගැන්වීම, ) හෝ ඇවිදීමට යාම වැනි ක්‍රියාකාරකම් හැඟීම් සමඟ සාර්ථකව කටයුතු කිරීම සඳහා විශිෂ්ට උපාය මාර්ග විය හැකිය.

2. හැසිරීම් වෙනස්කම් සඳහා බලා සිටින්න.
විවිධ සංවර්ධන අවධීන් හරහා ඉදිරියට යන අතරතුර ළමයින්ගේ හැසිරීම් වල වෙනස්කම් වලට ලක්වීම ඉතා සාමාන්ය දෙයක්. කෙසේ වෙතත්, ඔබේ දරුවා ඔවුන්ගේ මිතුරන්ගෙන්, පවුලේ අයගෙන් හෝ දිනචරියාවෙන් වැඩි වශයෙන් ඉවත් වී හෝ හුදකලා වී ඇති බව ඔබ දුටුවහොත්, එය ඔවුන් යම් තත්වයක් අත්විඳින බව හෝ ඔවුන් විසින්ම ක්‍රියා කරන්නේ කෙසේදැයි ඔවුන් නොදන්නා බව හැඟීමක් විය හැකිය. ඔබේ දරුවා සමඟ පරීක්ෂා කර ඔබ එහි සිටින බවත් ඔවුන්ට අවශ්‍ය කෙසේ වෙතත් ඔවුන්ට සහාය වීමට සූදානම් බවත් ඔවුන්ට දන්වන්න.

3. සන්නිවේදනය විවෘතව හා අවංකව තබා ගන්න.
ඕනෑම ගැටලුවක් සමඟ ඔවුන් ඔබ වෙත ළඟා විය හැකි බව ඔබේ දරුවා දැන සිටීම වැදගත් වන අතර, ඔවුන් ආදරයෙන් සහ සහයෝගයෙන් පිළිගෙන සවන් දෙනු ඇත. විනිශ්චයකින් තොරව ඔවුන්ට සහාය දැක්වීමට සහ සවන් දීමට ඔබ සිටින බව ඔවුන්ට දන්වා සිටීමෙන් ඔවුන්ට ගැටලුවක් ඇති විට ඔවුන් ඔබ වෙත පැමිණීමේ සම්භාවිතාව වැඩි කළ හැකිය.

4. දින චර්යාවක් සාදන්න සහ නිවසේ පැහැදිලි සීමාවන් සකසන්න.
එදිනෙදා කාලසටහන් පිළිබඳ අවිනිශ්චිතතාවය දරුවාගේ ජීවිතයේ බොහෝ ආතතියට හෝ කාංසාවට හේතු විය හැක. දිනපතා ආහාර වේලක් හෝ සතිපතා චිත්‍රපට රාත්‍රියක් වේවා, නිවසේ සාමාන්‍ය දින චර්යාවක් නිර්මාණය කිරීමෙන් ඔබේ දරුවාට යම් සහනයක් සහ සාමයක් ලබා දිය හැක. ඔබේ දරුවාට නිවසේදී ඔවුන්ගෙන් අපේක්ෂා කරන්නේ කුමක්ද යන්න දැන ගැනීමට පැහැදිලි සීමාවන් තිබීම වැදගත් වන අතර දෙමාපියන්ගෙන් සහ දරුවාගෙන් බලාපොරොත්තු සුන්වීම් අවම කර ගත හැකිය.

5. ඔවුන්ට ආදරය සහ සහයෝගය ලබා දෙන බව ඔවුන්ට දන්වන්න.
දරුවෙකු සඳහා, ඔබට ලබා දිය හැකි වැදගත්ම දේවලින් එකක් වන්නේ ඔවුන් ආදරය කරන සහ වැදගත් බව ඔවුන් දන්නා පරිසරයකි. ඔවුන් කුමක් කළත් ඔවුන්ට සහයෝගය ලැබෙන බව ඔවුන් දන්නා අතර මෙය නිවසේ ආරක්ෂාව සහ ආරක්ෂාව පිළිබඳ ඔවුන්ගේ හැඟීම් වැඩි කරයි.

6. ධනාත්මක ප්‍රතිපෝෂණ සහ දිරිගැන්වීම් ලබා දෙන්න
ධනාත්මක ප්‍රතිපෝෂණ ලබා ගැනීමට සහ ඔවුන් හොඳින් යමක් කර ඇති බව ඉගෙන ගැනීමට ළමයින් කැමතියි. ඔවුන් යමක් හොඳින් කර ඇති බව දැන ගැනීමෙන් ආඩම්බර සහ විශ්වාසයේ හැඟීම් වැඩි වන අතර එය දරුවා සමඟ දිගු කාලීනව රැඳී සිටිය හැකිය. මීට අමතරව, හැසිරීම් සඳහා ධනාත්මක ශක්තිමත් කිරීමක් ලබා දීම බොහෝ විට එම හැසිරීම නැවත කිරීමට දරුවන් දිරිමත් කරනු ඇත.

7. ප්රීතිමත් චලනය දිරිමත් කරන්න.
ශාරීරික ක්‍රියාකාරකම් ළමයින් සඳහා අවශ්‍ය අලෙවිසැලක් සපයන අතර එය ශාරීරික හා මානසික සෞඛ්‍යයට වැදගත් වේ. කුඩා කල සිටම පවා ඔවුන් ප්‍රිය කරන ආකාරයේ චලනයක් සොයා ගැනීමට දරුවන්ට උපකාර කිරීම, ඔවුන් නියැළී සිටීම සහ උනන්දුව ඇති බව සහතික කිරීමට හොඳ ක්‍රමයකි. ඔබේ දරුවා සමඟ එක්ව ව්යාපාරයට සහභාගී වීම ඔවුන් සම්බන්ධ කර ගැනීමට හොඳ ක්රමයක් විය හැකිය.

8. හැඟීම් සහ හැඟීම් ගැන නිතරම කතා කරන්න.
චිත්තවේගීය ප්‍රකාශනය සහ නියාමනය සම්බන්ධයෙන් හැසිරීම් ඇතුළුව ඔවුන්ගේ දෙමාපියන් දෙස බැලීමෙන් ළමයින් බොහෝ දේ ඉගෙන ගනී. ඔබේ දවස \”හොඳයි\” හෝ \”හරි\” කියා සරලව කියනවා වෙනුවට ඔබේ දරුවා සමඟ කතා කරන විට ඔබේ දවස පුරා ඔබට දැනෙන විවිධ හැඟීම් සාකච්ඡා කිරීමට උත්සාහ කරන්න. රැස්වීමකදී ඔබට ආතතියක් හෝ සගයකු සමඟ කලකිරීමට පත් වූ මොහොත ගැන ඔවුන් සමඟ කතා කරන්න – ඉන්පසු එම තත්ත්වය තුළ ඔබේ හැඟීම් හැසිරවූ ආකාරය ගැන ඔවුන් සමඟ කතා කරන්න. මෙම හැඟීම් සාමාන්‍ය බව මෙය ඔවුන්ට උගන්වයි, හැඟීම් හැසිරවිය යුතු ආකාරය පිළිබඳ යෝජනා සපයන අතර ඔවුන්ට බලපාන පුළුල් පරාසයක හැඟීම් ගැන කතා කිරීමට වචන මාලාව ලබා දෙයි. වැඩිහිටි දරුවන් සහ යෞවනයන් සමඟ මානසික සෞඛ්ය විෂය ගෙන ඒමට බිය නොවන්න.

9. තීරණ ගැනීමේදී ඔවුන් සම්බන්ධ කර ගන්න.
වැඩිහිටියන් වශයෙන්, අපගේ දරුවාට හොඳම දේ කුමක්දැයි අප දන්නා බව අපට හැඟෙන අතර, එම නිසා දරුවන් බොහෝ විට තීරණ ගැනීමේ ක්‍රියාවලියෙන් ඉවත් වේ. ඇත්ත වශයෙන්ම, අවසාන තීරණය දෙමාපියන්ට ගැනීම වඩාත් සුදුසු විය හැකිය. කෙසේ වෙතත්, තීරණ ගැනීමේදී ඔබේ දරුවා ඇතුළත් කිරීමට ක්‍රම සොයා ගැනීමෙන් ඔවුන් තම නිවස තුළ අසා ඇති බව සහ අගය කරන බව ඔවුන්ට දැනිය හැක. රාත්‍රී ආහාරය සමඟ ඔබ බත් හෝ වෙනත් දෙයක් පිළියෙළ කළ යුතු යැයි ඔවුන් සිතන්නේ දැයි ඔවුන්ගෙන් ඇසීම තරම් සරල දෙයක් ඔවුන්ට හඬක් ඇති බව පෙන්වීමට සහ එය භාවිතා කිරීමට ඔවුන්ට විශ්වාසයක් ලබා දිය හැකිය.

10. අවශ්‍ය නම් වෘත්තීය සහාය ලබා ගන්න.
ඔබේ දරුවාට උපකාර අවශ්‍ය විට හඳුනා ගැනීම දෙමාපියෙකු ලෙස තිබිය යුතු තීරණාත්මක කුසලතාවකි. ඔබේ දරුවාගේ හැසිරීම් හැසිරවීමට හෝ ඔවුන්ගේ චිත්තවේගයන්ට නිසි ලෙස ප්රතිචාර දැක්වීමට උත්සාහ කිරීම අතිමහත් හෝ කලකිරීමට පත් විය හැකි අවස්ථා තිබේ. සොයා ගැනීමට සහ උපකාර ඉල්ලා සිටීමට බිය නොවන්න – එය ඔබට සහ ඔබේ දරුවාට මහත් ප්‍රයෝජනයක් විය හැකිය.

සොයාගැනීම උදව් කිරීමට මෙහි ඇත
ඔබ මෙම ක්‍රියාවලිය හරහා යන විට, චිත්තවේගීය ප්‍රකාශනයට සහ නියාමනයට බලපාන සංවර්ධනයේදී දරුවන් වෙනස්කම් වලට භාජනය වන බව මතක තබා ගන්න, ඔබේ දරුවා එක් එක් අදියර හසුරුවන ආකාරයෙහි දැඩි වෙනස්කම් දැකීම සාමාන්‍ය දෙයකි.

මෙම මෙවලම් ඔබේ දරුවාගේ මානසික යහපැවැත්ම සඳහා උපකාර කිරීමට විශිෂ්ට මාර්ග විය හැකිය. නමුත් ඔබේ දරුවා මානසික අවපීඩනය හෝ කාංසාව සමඟ පොරබදමින් සිටී නම් සහ ඔවුන්ට උපකාර කිරීමට ඔබ ඔබේම ක්‍රම අවසන් කර ඇත්නම්, ඔබේ දරුවාට සහ ඔබට නිවැරදි මාර්ගය අපට සොයාගත හැකිය.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *