ඔබ ආදරය කර රැවටුණාද ? පැරදුණාද?

 

පුද්ගලික සබඳතා පාවාදීම යන්නෙන් අදහස් කරන්නේ ඔබට සමීප කෙනෙකු විසින් ඔබේ විශ්වාසය කඩ කිරීමයි.

පාවාදීම ඔබේ සහකරුගේ ද්‍රෝහීකම විය හැකිය, නැතහොත් එය ඔබේ හොඳම මිතුරා ඔබව නව මිතුරෙකු සඳහා අතහැර දැමීම විය හැකිය. ඔහු ඔබව අමතක කර දැමුවද? නැතහොත් ඔබේ රහස් වෙන පුද්ගලයන්ට එලි කරාද ? ඔබව ආරක්ෂා නොකළේ නම්එය ඔබට ද්‍රෝහිකමක්ලෙස දැනෙනු ඇත.

පාවා දීමේ හැඟීම සංකීර්ණ චිත්තවේගයන් රැසකට තුඩු දිය හැකි අතර ඒවා කළමනාකරණය කිරීමට අපහසු විය හැකිය. මෙම ලිපියෙන් සාකච්ඡා කරන්නේ පාවාදීම් වර්ග, ඔබ සම්බන්ධතාවය අවසන් කළ යුතුද යන්න තීරණය කරන්නේ කෙසේද සහ පාවාදීමේ හැඟීම් සමඟ කටයුතු කරන්නේ කෙසේද යන්නයි.

පාවාදීමේ වර්ග
ඕනෑම ආකාරයක සම්බන්ධතාවයකදී පාවාදීම සිදුවිය හැකිය. එය ආදර සහකරුවන්, මිතුරන් සහ පවුලේ සාමාජිකයන් අතර ඇති විය හැක. සමහර අයට රජය හෝ සෞඛ්‍ය සේවා පද්ධතිය වැනි විශාල ආයතන විසින් පාවා දෙන බවක් ද දැනෙන්නට පුළුවන. බොහෝ ආකාරයේ පාවාදීම් තිබියදීත්, මෙම ලිපිය පෞද්ගලික සබඳතා තුළ පාවාදීම කෙරෙහි අවධානය යොමු කරනු ඇත.

ආදර කල සහකරු පාවාදීම
ඔබපාවාදීමට ලක් වූ විට ඔබට එය වේදනාකාරී වේ. ඔබ වෙනුවෙන් එම පුද්ගලයා සිටිනු ඇතැයි ඔබ සිත සිටියත් ඔබට අවශ්‍ය පරිදි ඔවුන්ගේ ක්‍රියාව ඔබට අවදානමට ලක් විය හැකිය. මිනිසුන් පාවාදීමක් අත්විඳින විට, පොදු ප්‍රතික්‍රියාවලට කෝපයෙන් පහර දීම, ස්වයං දෝෂාරෝපණය, විශ්වාසය නැතිවීම සහ ඉවත් වීම ඇතුළත් වේ.

පාවාදීමේ කම්පනය
විද්‍යාත්මක අධ්‍යයනයක්සමීප පාවාදීම්වල ප්‍රතිඵල ගැන සොයා බැලූ අතර එහි ප්‍රතිඵලය විද්‍යාඥයන් සොයා ගත්තේ ඒවා පාවාදීමේ කම්පනය ලෙසිනි. ආදර සහකරුගේ පාවාදීම අන්තර් පුද්ගල කම්පනයක ආකාරයක් ලෙස සැලකේ. ඔ

ආදර පාවාදීම්වලට මුහුණ දුන් අයගෙන් 30% ත් 60% ත් අතර ප්‍රමාණයක් පශ්චාත් කම්පන ආතති ආබාධ (PTSD), මානසික අවපීඩනය සහ කාංසාව වැනි රෝග ලක්ෂණ පෙන්නුම් කළහ. පාවාදීමේ කම්පනය ආත්ම අභිමානයට ද බලපෑම් කළ හැකිය, සබඳතා කෙරෙහි අවිශ්වාසයට සහ මානසික සෞඛ්‍ය අභියෝගවලට තුඩු දිය හැකිය.

ඔබේ සහකරු ඔබව රවටා, අපයෝජනය කළහොත් හෝ අවතාර කළහොත්, ඔබට ද්‍රෝහිකමක් දැනෙනු ඇත. ඔවුන් ඔබට ප්‍රමුඛත්වය නොදෙන්නේ නම් හෝ ඔවුන් නැවත නැවතත් විශ්වාස කළ නොහැකි බව ඔබට පෙනී ගියහොත් ඔබට ද්‍රෝහිකමක් දැනෙනු ඇත.

මිත්රත්වය පාවාදීම
අපගේ කායික හා මානසික සෞඛ්‍යය සඳහා මිතුරන් සිටීම වැදගත් වේ. නිදසුනක් වශයෙන්, ඔවුන්ගේ සැලකිල්ලෙන් ඔබේ ආතතිය අඩු කර ගත හැකි අතර ඔබට අයිති හැඟීමක් ලබා දෙයි.

මිතුරෙකු සීමාව ඉක්මවා ගිය විට, ඔවුන්ගේ පාවාදීම විනාශකාරී විය හැකිය. එමනිසා, එවැනි රිදවීමකින් පසු පුද්ගලයෙකු අනාගත මිත්රත්වයන් සඳහා විවෘත නොවිය හැකි බව අර්ථවත් කරයි.

සමහර විට ඔබේ දෙමාපියන් දික්කසාදයකට මුහුණ දෙනවා හෝ ඔබ රළු වෙන්වීමකට මුහුණ දෙනවා විය හැකිය, නැතහොත් ඔබට සමීප කෙනෙකු අහිමි වීමෙන් පසු ඔබ දුකක් අත්විඳිනවා විය හැකිය. මෙම තත්වයන් තුළ, ඔබේ සමීපතම මිතුරන් ඔබ වෙනුවෙන් සිටිනු ඇතැයි ඔබ අපේක්ෂා කරනු ඇත. ඔවුන් එය කිරීමට අපොහොසත් වුවහොත්, ඔබට ද්‍රෝහිකමක් දැනෙනු ඇත,

පවුල් පාවාදීම
පවුල් ආදරය ඔබේ සුරක්ෂිත බැඳීම් සඳහා පදනමයි. චිත්තවේගීය හා ශාරීරිකව රැකබලා ගන්නන් මත යැපෙන ළදරුවන්ට සහ කුඩා දරුවන්ට, රැකවරණය නොමැතිකම පාවාදීමේ ආකාරයක් විය හැකිය.

පාවාදීමේ කම්පනයට ලක් වූ නව යොවුන් වියේ පසුකාලීන අධ්‍යයනයකින් හඳුනාගෙන ඇත්තේ ආරක්ෂිත බැඳීමක් බිඳී ගිය විට, මෙම දරුවන්ට චිත්තවේගීය නියාමනය සමඟ දුෂ්කරතා ඇති වූ බවයි. අධ්‍යයනය මගින් මව්වරුන් සහ ඔවුන්ගේ දරුවන් අතර ආතති සහගත රසායනාගාර කාර්යයක් සකස් කරන ලදී. පාවාදීමේ කම්පනයට ලක් වූ දරුවන්, පාවාදීමකින් තොරව කම්පනයට පත් වූ ඔවුන්ගේ සම වයසේ මිතුරන්ට වඩා අඩු ධනාත්මක සන්නිවේදනයන් සහ ආක්‍රමණශීලී හැසිරීම් පෙන්නුම් කළහ.

මත්ද්‍රව්‍ය භාවිතය, මත්පැන් හෝ මානසික සෞඛ්‍ය ගැටලු සමඟ පොරබදමින් සිටින සම්බන්ධ නොවූ දෙමාපියන් තම දරුවන් නොසලකා හැරීමට හේතු විය හැක. එම චිත්තවේගීය ප්‍රතිචාරය නොමැතිකම ඔවුන්ගේ දරුවන්ට අහිතකර ප්‍රතිවිපාක ඇති කළ හැකිය. ඔබේ සහෝදර සහෝදරියන් ඔබ ගැන අමනාප වී එය ඔබව විශාල කරදරයකට පත් කරන්නේ නම්, එයද පවුලේ ආකාරයේ පාවාදීමකට උදාහරණයක් විය හැකිය.

ඔබ සම්බන්ධතාවය අවසන් කළ යුතුද?
වැඩිහිටියෙකු ලෙස, පාවාදීමකින් පසු සම්බන්ධතාවයක් පවත්වා ගැනීමට හෝ එය සම්පූර්ණයෙන්ම අවසන් කිරීමට තීරණය කිරීම ඔබට පමණක් ගත හැකි තීරණයකි. ඔබේ තීරණය රඳා පවතින්නේ වරදෙහි බරපතලකම, පුද්ගලයාට සමාව දීමට ඔබේ ආශාව හෝ පැකිලීම සහ වෙනත් සාධක මත ය.

සම්බන්ධතාවය අවසන් කිරීමට පෙර ඔබෙන්ම ඇසිය යුතු ප්‍රශ්න
ඔබ සම්බන්ධතාවය අවසන් කළ යුතුද නැද්ද යන්න ඇගයීමට ඔබට උපකාර කිරීමට මෙම ප්‍රශ්න ඔබෙන්ම අසන්න:

ඔබේ ඉතිහාසය එකට කොපමණ වැදගත්ද?
ඔබ දෙදෙනාම වෙනස් වී හෝ වෙන් වී තිබේද?
ඔබේ ආදරණීයයා ඔවුන්ගේ ක්රියාවන් සඳහා වගකීම භාර ගන්නවාද?
ඔබේ ආදරණීයයා පාවාදීම සඳහා සමාව අයදිනවාද?
ඔබේ ආදරණීයයා පසුතැවිලි වී නිවැරදි කිරීමට කැමතිද?
ඔබ දෙදෙනාම සම්බන්ධතාවය දිගටම කරගෙන යාමට කැපවී සිටිනවාද?
ඔබේ සම්බන්ධතාවය අලුත් කළ නොහැකිද?
ඔබට සම්බන්ධතාවය අවසන් කිරීමට අවශ්‍ය බව ඔබට වැටහෙන්නේ නම්, එසේ කිරීම සුදුසුය. ඔබට ප්‍රීතිය ගෙන නොදෙන සම්බන්ධතාවයක් පවත්වා ගැනීමට ඔබට පීඩනයක් දැනිය යුතු නැත. කෙසේ වෙතත්, ඔබ සම්බන්ධතාවය අලුත්වැඩියා කිරීමට තීරණය කරන්නේ නම්, ඔබේ පුද්ගලික ආරක්ෂාව අවදානමට ලක් නොවන තාක් කල් එයද හරි ය.

සමහර අවස්ථාවලදී, සම්බන්ධතාවය අලුත්ව කිරීමට ඔබ පෙර පැවති සබඳතාවයට වඩා හොඳ සහ ශක්තිමත් සම්බන්ධතාවයකට මඟ පෑදිය හැකිය.

ඔබ සම්බන්ධතාවය අවසන් කළ යුතුද යන්න තීරණය කිරීමට ඔබට අපහසු කාලයක් තිබේ නම්, උපදෙස් සඳහා වෙනත් මිතුරන් හෝ පවුලේ සාමාජිකයන් වෙත ළඟා වන්න. ඔබේ තත්වය පිළිබඳ අපක්ෂපාතී ඉදිරිදර්ශනයක් ඔබට ලබා දෙන බැවින් ඔබට සම්බන්ධතා චිකිත්සකයෙකු සම්බන්ධ කර ගත හැකිය.

පාවාදීමේ හැඟීම් සමඟ කටයුතු කරන්නේ කෙසේද?
පාවාදීමකින් පසු ඔබේ හැඟීම් කළමනාකරණය කිරීම අභියෝගාත්මක වන අතර, ඔබ ඉදිරියට ගොස් සුව කරන්නේ කෙසේද?

පාවාදීම පිළිගන්න. පළමු පියවර වන්නේ තත්වය සහ පාවාදීම සිදු වූ බව පිළිගැනීමයි. ප්‍රතික්ෂේප කරනවාට වඩා පැහැදිලි කිරීමට සහ පිළිගැනීමට ක්‍රියාවලිය හරහා යන්න.
ඔබේ හැඟීම් සමඟ වාඩි වන්න. කෝපය, බලාපොරොත්තු සුන්වීම, ලැජ්ජාව හෝ චිත්තවේගීය වේදනාව දැනීම සම්පූර්ණයෙන්ම සාධාරණ වේ . ඔබේ හැඟීම් නම් කිරීම ද ප්රයෝජනවත් වේ. ඇත්ත වශයෙන්ම, සමීප බැඳීමක් බිඳී ඇති නිසා මේ දේවල් දැනීම සාධාරණ වේ ටික වේලාවකට පසුව, ඔබ නිෂේධාත්මක හැඟීම් තුළ ගිල්වා නොගත යුතුය. එයට ස්වයං අනුකම්පාව සහ පසුතැවීම ඇතුළත් වේ.
පාවාදීමකට පෙර ඔබේ සම්බන්ධතාවය පැවති ආකාරය ගැන මෙනෙහි කරන්න. ඔබටම අවංක වන්න. සිදුවූයේ ඔබේ වරදක් නොවුණත්, ඔබ නොදැනුවත්වම යම් භූමිකාවක් හෝ යම් ආකාරයකින් දායක වූවාද? කෙසේ වෙතත් ඔබ දෙදෙනාම විවිධ දිශාවලට ගමන් කරමින් සිටියාද? සම්බන්ධතාවය ඔබට ලබා දුන් දේ දෙස බලන්න. එය ඔබේ ජීවිතයෙන් වටිනාකමක් එකතු කළාද නැතිනම් වටිනාකම ඉවත් කළාද?
විවේකයක් ගැනීම සලකා බලන්න. සම්බන්ධතාවය ගැලවිය හැකි බව ඔබට හැඟෙන්නේ නම්, ඔබව පාවා දුන් පුද්ගලයාගෙන් විවේකයක් ගැනීමට ඔබට තීරණය කළ හැකිය. මෙය ඔබට තත්වය පිළිබඳ වඩාත් පැහැදිලි බවක් ලබා ගැනීමට උපකාරී වේ. ඔබට ඕනෑම සීමාවක් සැකසීමට සහ සම්බන්ධතාවයේ වෙනස් කිරීමට අවශ්‍ය දේ විසඳීමට මෙම කාලය භාවිතා කළ හැකිය.
දුක් වීමට කාලය ගන්න. දුක් වීම සුදුසු බව දැනගන්න. ඔබ එය අලුත්වැඩියා කිරීමට උත්සාහ කළත් හෝ එය අත්හැරීමට උත්සාහ කළත් සම්බන්ධතාවය දැන් වෙනස් වී ඇත.
ස්වයං අනුකම්පාව පුරුදු කරන්න. ඔබේ නිර්භීතකම සහ ඔබ ඔබ ගැන සහ ජීවිතය ගැන වැඩිපුර සොයා ගත් බව හඳුනා ගන්න. පාවාදීම වර්ධනය, ප්රඥාව සහ පරිණතභාවයට හේතු විය හැක.

ඔබ තත්ත්වය ගැන මට ඔබේ ශෝකය ඔබේ එදිනෙදා කටයුතුවලට බාධා කරන්නේ නම්, මානසික සෞඛ්‍ය උපදේශකයෙකුගේ මග පෙන්වීම ලබා ගන්න. ඔබ සම්බන්ධතාවයක සිටී නම්, ඔබට දෙදෙනාමටම ප්‍රතිකාරය තෝරා ගත හැකිය, නමුත් ඔබට තනිව හෝ මාර්ගගතව චිකිත්සකයෙකු වෙත යා හැකිය. කම්පනය පිළිබඳ විශේෂඥ චිකිත්සකයින් ඔබට පාවාදීමෙන්ද සුවය ලබා ගත හැකිය. ඔබ විසින්ම එය කිරීමට උත්සාහ කරනවාට වඩා පහසුවෙන් පාවාදීම සමඟ සාර්ථකව කටයුතු කිරීමට සහ ජය ගැනීමට වෘත්තිකයන්ට ඔබට උපකාර කළ හැකිය.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *