බර අඩු කර ගැනීම සඳහා ව්‍යායාම ඇත්තටම හරිද?

වඩා හොඳ සෞඛ්‍යයක් ලබා ගැනීමට,  සහ මනෝභාවය සහ සමාජ ඒකාබද්ධතාවය වැඩි දියුණු කිරීමට අප ව්‍යායාම කළ යුතුය.බර අඩු කර ගැනීම ප්‍රවර්ධනය කිරීම සඳහා ව්‍යායාම භාවිතා කරන අත්හදා බැලීම් සාමාන්‍යයෙන්  දිනකට මිනිත්තු 30 ක පමණ වේගයකින් ඇවිදීම වැනි මධ්‍යස්ථ ව්‍යායාමයක් ලබා දෙයි. බොහෝ විට අධික බර ඇති පුද්ගලයින්ගේ කල්පවත්නා බර අඩු කර ගැනීමට අසමත්ය.

මෙයින් අදහස් කරන්නේ බර පාලනය කිරීමේ මාධ්‍යයක් ලෙස අප ව්‍යායාම අත්හැරිය යුතු බවද?  

අධික බර සහිත පුද්ගලයන්  දිනකට මිනිත්තු 90 ක ව්‍යායාමයක් කලත් , ස්ථිර බර අඩු කර ගැනීම සම්බන්ධයෙන් ධනාත්මක ප්‍රතිඵල  ලබා නැත. මක්නිසාද යත්,  පෝෂණයේ රටාවන් මිනිස් කායික විද්‍යාව සෞඛ්‍ය සම්පන්න ශරීර බර පවත්වා ගැනීමට අපහසු වන ආකාරයෙන් වෙනස් කරන බැවිනි. රුධිරයේ සීනි මට්ටම නියාමනය කරන හෝමෝනය වන ඉන්සියුලින් මෙන්ම ආහාරයේ සීනි ප්‍රධාන කාර්යභාරයක් ඉටු කරයි.

ඉන්සියුලින් ප්‍රතිරෝධය

දශක ගණනාවකට පෙර සත්ව අත්හදා බැලීම්වලින් තහවුරු වූ පරිදි සීනි බහුල ආහාර තරබාරුකමට හේතු වේ. සීනි සහිත සිසිල් බීම වර්ග බොහොමයක් පානය කරන පුද්ගලයින් තරබාරුකමට ගොදුරු වීමේ වැඩි අවදානමක් ඇති බව සොයා ගත් මිනිසුන් පිළිබඳ ස්වභාවික පරීක්ෂණයකින් මෙම මූලධර්මය සනාථ විය.

ආහාරයේ ඇති සීනි තරබාරුකම ඇති කරන්නේ කෙසේද? මිනිසුන් සීනි සහිත කෙටි ආහාර හෝ පැණිරස බීම පරිභෝජනය කරන විට, ඔවුන්ගේ රුධිරයේ සීනි වැඩි වන අතර ඉන්සියුලින් මුදා හරින අතර එමඟින් සීනි සංසරණයෙන් පිටතට ඇද ගන්නා අතර මේද සංශ්ලේෂණය සහ ගබඩා කිරීම ප්‍රවර්ධනය කරයි.

ආහාරයේ සීනි විශාල ප්‍රමාණයක් අඩංගු වන විට, ඉන්සියුලින් මට්ටම බොහෝ විට ඉහළ යයි. එහි ප්‍රතිඵලයක් ලෙස, ඉන්සියුලින් ප්‍රතිග්‍රාහකවල සංවේදීතාව නැති වන අතර එමඟින් රුධිරයේ සීනි මට්ටම ඉහළ යයි. මෙම තත්ත්වය ද්විතියික දියවැඩියාව ලෙස හඳුන්වන අතර එය තරබාරුකම මෙන්ම අධි රුධිර පීඩනය, වකුගඩු රෝග සහ අක්මා රෝග ඇතුළු සෞඛ්‍ය ගැටලු රාශියකට සම්බන්ධ වේ.

ද්විතියික දියවැඩියා රෝගය යනු නූතන ජීවිතයේ මුල් බැස ඇති දුර්වල ආහාර සහ ව්‍යායාම පුරුදුවල ඛේදජනක ප්‍රතිඵලයකි. එය නිදන්ගත තත්වයක් වන අතර, වැඩි බරක් ඇති යෞවනයන්ට ජීවිත කාලය පුරාවටම සෞඛ්ය අභියෝග අපේක්ෂා කළ හැකි වන පරිදි සුව කළ නොහැකි ලෙස පුළුල් ලෙස සැලකේ. එහෙත් චර්යාත්මක පියවරයන් ශාරීරික ක්‍රියාකාරකම් වැඩි කිරීම සහ වඩා හොඳ ආහාර වේලක් අනුගමනය කිරීම බර නියාමනය වැඩි දියුණු කරන අතර රුධිර සීනි සාමාන්‍යකරණය කරනය වේ

බර අඩු කර ගැනීම සඳහා ව්යායාම කිරීමේ ගැටලුව එය අකාර්යක්ෂම බව නොවේ; ඒ වෙනුවට,අධික  කාලය කැප කිරීම සිදු වේ . වැඩි බරක් ඇති පුද්ගලයින්ට තවදුරටත් ව්‍යායාම කිරීම අධෛර්යමත් කරන දිගු කායික ක්‍රියාකාරකම් හේතුවෙන් තුවාල සිදුවිය හැකිය. සෞඛ්‍යයට සහ දීර්ඝායුෂ සඳහා ව්‍යායාමයේ ඇති බොහෝ ප්‍රතිලාභ ලේබුනත් ඔබ ආහාර පාලනය කල යුතුමය

ශාරීරික ක්‍රියාකාරකම්වල ප්‍රතිලාභ සඳහා දිවීම සහ බර එසවීම වැනි වෙහෙසකර ක්‍රියාකාරකම් අවශ්‍ය නොවේ, නමුත් එවැනි ක්‍රියාකාරකම් අවශ්‍ය කාලය සම්පීඩනය කරයි. බොහෝ මිනිසුන් සඳහා, ඇවිදීම, ගෙවතු වගාව වැනි අඩු තීව්‍රතා ලුහුබැඳීම් තෝරාගැනීම හෝ ලී වැඩ සහ ගෘහ පින්තාරු කිරීම වැනි අත්කම් තෝරා ගැනීම වඩාත් සුදුසුය.  වඩා හොඳ සෞඛ්‍යයක් සහ වැඩි ආයු කාලයක් සිට වැඩි දියුණු කළ මනෝභාවය සහ සමාජ ඒකාබද්ධතාවය දක්වා බර අඩු කර ගැනීමට මෙන්ම තවත් බොහෝ විභව ප්‍රතිලාභ ලබා ගැනීමට අප ව්‍යායාම කළ යුතුය.නමුත් සියල්ල අවසානයේ ඔබේ ආහාර  රටාව පාලනය කල යුතුමය

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *