ඔබ බ්රොකොලිආහාරයට ගත යුත්තේ ඇයි?

බ්රොකොලි යනු පෝෂ්‍ය පදාර්ථ බොහෝ සපිරි රසවත් එළවළු වර්ගයකි. අපගේ ආහාර වේලට ඇතුළත් කළ යුතු හරිත එළවළු ගැන අප සිතන විට, අපගේ මතකයට එන ප්‍රමුඛතම එළවළු වලින් එකක් වන්නේ බ්රොකොලි ය. ගෝවා පවුලෙන් පැමිණෙන බ්රොකොලි ආහාරයට ගත හැකි හරිත ශාකයක් ලෙස වර්ග කළ හැකිය.

  1. පිළිකා වැළැක්වීම:
    බ්රොකොලි පිළිකා මර්දනය සහ ප්රතිශක්තිකරණ ගුණ වැඩි කරයි. සාමාන්‍යයෙන් ශරීරයේ පිළිකා ඇති කරන එස්ටජන්( estrogens) ක්ෂය කරන ගුණාංග බ්‍රොකෝලි වල අඩංගු වේ. පියයුරු හා ගර්භාෂ පිළිකා වැළැක්වීම සඳහා බ්රොකොලි අතිශයින්ම සුදුසු බව පර්යේෂණ වලින් පෙනී යයි.
  2. කොලෙස්ටරෝල් අඩු කිරීම:
    බොහෝ ආහාර මෙන් බ්‍රොකොලි ද්‍ තන්තු වලින් පිරී ඇති අතර එය ඔබේ ශරීරයෙන් කොලෙස්ටරෝල් බැහැර කිරීම පහසු කරයි. ආහාර පර්යේෂණ ආයතනයේ පර්යේෂණයකට අනුව, බ්රොකොලි මඟින් රුධිරයේ එල්ඩීඑල්-කොලෙස්ටරෝල් මට්ටම )blood LDL-cholesterol levels)සියයට 6 කින් අඩු කර ගත හැකිය.
  3. ආසාත්මිකතා ප්‍රතික්‍රියා සහ දැවිල්ල අඩු කිරීම:
    අපේ ශරීරයට ආසාත්මිකතා ආශ්‍රිත ද්‍රව්‍යවල බලපෑම අවම කිරීමට හැකියාව ඇත. බ්රොකොලි වල සැලකිය යුතු ප්රමාණයක් ඔමේගා 3 මේද අම්ල ඇත. මේ සමඟම, බ්රොකොලි ආතරයිටිස් රෝගයෙන් පීඩා විඳින අයටද උපකාර කළ හැකිය.
  4. ප්‍රබල ප්‍රතිඔක්සිකාරකය:
    බ්රොකොලි වල ප්‍රතිඔක්සිකාරක අඩංගු වන අතර එය ශරීරයට විවිධාකාරයෙන් උපකාර කළ හැකිය. බ්රොකොලි විටමින් සී සමඟ ගැඹුරින් සාන්ද්රණය කර ඇති අතර එය ප්රතිශක්තිය සඳහා විශිෂ්ට වේ. මේ හැරුණු විට බ්රොකොලි වල ෆ්ලේවනොයිඩ් අඩංගු වන අතර එය විටමින් සී කාර්යක්ෂමව උරා ගනී
  5. අස්ථි සෞඛ්‍යය:
    බ්රොකොලි වල කැල්සියම් සහ විටමින් K යන ඉහළ මට්ටම් අඩංගු වන අතර මේ දෙකම අස්ථි සෞඛ්යයට සහ ඔස්ටියෝපොරෝසිස් වැළැක්වීමට වැදගත් වේ. කැල්සියම් සමඟ බ්‍රොකොලි මැග්නීසියම්, සින්ක් සහ පොස්පරස් වැනි පෝෂ්‍ය පදාර්ථ වලින් ද පිරී ඇත. මෙම ගුණාංග නිසා බ්රොකොලි ළමුන්, වැඩිහිටි සහ කිරි දෙන මව්වරුන් සඳහා අතිශයින්ම සුදුසු ය.
  6. හෘද සෞඛ්‍යය:
    . රුධිරයේ සීනි ගැටළු. ශරීරයේ රුධිර පීඩනය නියාමනය කිරීමට උපකාරී වන තන්තු, මේද අම්ල සහ විටමින් අඩංගු බැවින් බ්‍රොකෝලි හෘද සෞඛ්‍යයට විශිෂ්ටයි. මෙය නරක කොලෙස්ටරෝල් අඩු කිරීමට ද උපකාරී වන අතර එම නිසා හදවත නිරෝගී තබයි . බ්රොකොලි රුධිර නාල වලට ආරක්ෂාවට උපකාරී වේ.
  7. ආහාර ආධාරයකි : බ්රොකොලි හොඳ කාබ් එකක් වන අතර ඉහළ තන්තු අඩංගු වන අතර එය ආහාර දිරවීමට උපකාරී වේ, මල බද්ධය වළක්වයි, රුධිරයේ සීනි මට්ටම අඩු කරයි, අධික ලෙස ආහාර ගැනීම වළක්වයි. මේ සමඟම, බ්රොකොලි තන්තු වලින් පොහොසත් බැවින් බර අඩු කර ගැනීම සඳහා ද විශිෂ්ටයි.
  8. සම රැකවරණය: සම රැකවරණයට දීප්තිය පමණක් නොව එහි ප්‍රතිශක්තියද ඇතුළත් වේ. බ්රොකොලි යනු ප්රතිඔක්සිකාරක සහ විටමින් සී වැනි පෝෂ්‍ය පදාර්ථ හා තඹ සහ සින්ක් වැනි ඛනිජ ලවණ වල ප්රබල ස්ථානයක් වන බැවින් බ්රොකොලි නිරෝගී සමක් පවත්වා ගැනීමට උපකාරී වේ. මෙයින් අදහස් කරන්නේ එය සමට ආසාදන ඇතිවීමෙන් ආරක්ෂා වන අතරම ඔබේ සමේ ස්වාභාවික දීප්තිය පවත්වා ගන්නා බවයි. බ්රොකොලි විටමින් කේ, ඇමයිනෝ අම්ල සහ ෆෝලේට් වලින් පිරී ඇති අතර සමේ ප්රතිශක්තිය පවත්වා ගැනීම සඳහා වඩාත් සුදුසු වේ.
  9. අක්ෂි සත්කාර: බ්රොකොලි වල බීටා-කැරොටින්, විටමින් ඒ, පොස්පරස් සහ අනෙකුත් විටමින් වන බී සංකීර්ණය, විටමින් සී සහ ඊ අඩංගු වේ. මෙම පොහොසත් පෝෂ්‍ය පදාර්ථ අක්ෂි සෞඛ්‍යයට බෙහෙවින් ඉවහල් වේ.

10 වයස්ගත වීම වැළැක්වීම: ප්‍රතිඔක්සිකාරක ගුණ රාශියක් ඇති විටමින් සී වලින් බ්රොකොලි පොහොසත් බැවින් වයස්ගත වීම සඳහා එය විශිෂ්ටයි. බ්රොකොලි නිතිපතා ආහාරයට ගැනීමෙන් සිහින් රේඛා, රැළි, කුරුලෑ වැනි සමේ ගැටළු අඩු කිරීමට උපකාරී වේ.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *