ධනාත්මක මනසක් ලබා ගැනීම සඳහා ප්රායෝගික උපදෙස් 7 ක්

7 practical tips to get a positive mind

ධනාත්මක චින්තනය වර්තමානයේ  ජනප්‍රිය සංකල්පයක් වන අතර නමුත් සමහර පුද්ගලයන්  එය සුළු වශයෙන් සලකයි. ධනාත්මක චින්තනය මගින්  භෞතික හා මානසික ප්‍රතිලාභ බොහෝ බව  විද්‍යාත්මක අධ්‍යයනයන් මගින් පෙන්නුම් කර ඇත. ධනාත්මක මානසිකත්වයක් මඟින් ඔබට ඔබ කරේ  වැඩි විශ්වාසයක් ලබා දිය හැකිය, ඔබේ මනෝභාවය වැඩි දියුණු කළ හැකි අතර අධි රුධිර පීඩනය, මානසික අවපීඩනය සහ ආතතිය ආශ්‍රිත ආබාධ වැනි තත්වයන් වර්ධනය වීමේ සම්භාවිතාව අඩු කළ හැකිය.

“ධනාත්මක චින්තනයේ බලය” යන්නෙන් අදහස් කරන්නේ කුමක්ද?

ඔබට ධනාත්මක චින්තනය, ධනාත්මක වැඩ කිරීම, ධනාත්මක ස්වයං කථා ආදිය  සාමාන්‍ය ලෙස  ශුභවාදී යැයි අර්ථ දැක්විය හැකිය, නමුත් මේ සියල්ල කතාවට පමණක් සීමා නොකර සැබෑ ලෙස ධනාත්මක වීමට සිතට ශක්තියක් හා  නිවැරදි ක්‍රියාවලියක් අවශ්‍ය වේ.

1.ධනාත්මක තහවුරු කිරීමකින් දවස ආරම්භ කරන්න.

ඔබ උදෑසන ආරම්භ කරන ආකාරය අනුව දවසේ ඉතිරි කාලය තීරණය කරයි . ඔබ කවදා හෝ ප්‍රමාද වී අවදි වී, කලබල වී, පසුව දවසේ හොඳ කිසිවක් සිදු නොවූ බවක් දැනී තිබේද? මෙයට හේතුව ඔබ දවස ආරම්භ කළේ නිෂේධාත්මක චිත්තවේගයකින් සහ අශුභවාදී දෘෂ්ටියකින් ඔබ අත්විඳින ලද අනෙක් සෑම සිදුවීමක්ම මෙනෙහි කර බලන්න. ඔබට ඍනාත්මක හැගීම් වල ඉඩ දෙනු වෙනුවට, ධනාත්මක සිතුවිලි  වලින් ඔබේ දවස ආරම්භ කරන්න. “අද හොඳ දවසක් වේවි” හෝ “මම අද නියමයි” වැනි ප්‍රකාශ සමඟ ඔබට මෝඩ යැයි හැඟුනත් කණ්ණාඩියෙන් ඔබ සමඟ කතා කරන්න. ඔබගේ දවස කොතරම් දියුණු වේදැයි ඔබ මවිතයට පත් වනු ඇත.

2. කොතරම් කුඩා වුවත් හොඳ දේ කෙරෙහි අවධානය යොමු කරන්න.

සෑම විටම පාහේ, ඔබ දවස පුරා බාධක වලට මුහුණ දෙනු ඇතදවසම ඔබ කරන කරන දේ අඩාල වනවා වියහැක.නමුත් එවැනි අවස්ථාකදී ඔබ ඔබටම දොස් කීමට නවත්වන්න. නැතහොත් ඔබ  අභියෝගයකට මුහුණ දෙන විට, ප්‍රතිලාභ කෙතරම් සුළු හෝ වැදගත් නොවන බවක් පෙනෙන්නට තිබුණත් ඒවා කෙරෙහි අවධානය යොමු කරන්න. නිදසුනක් ලෙස, ඔබ ගමනාගමනයේ සිරවී ඇත්නම්, ඔබගේ ප්‍රියතම  සින්දු වලටය සවන් දීමට ඔබට දැන් කාලය තිබෙන්නේ කෙසේදැයි සිතා බලන්න. ඒ පිළිබඳව සතුටු වෙන්න  ඔබට පිළියෙළ කිරීමට අවශ්‍ය ආහාර නොමැති නම්, අලුත් ආහාරයක්  අත්හදා බැලීමේ සතුට ගැන සිතා බලන්න.

3. අයහපත් අවස්ථාවන්හිදී හාස්‍යය සොයා ගන්න.

අඳුරු හෝ වඩාත්ම අයහපත්  අවස්ථාවන්හිදී පවා හාස්‍යය අත්විඳීමට  ඉඩ දෙන්න. මෙම තත්වය පසුව හොඳ කතාවක් සඳහා හේතු වන බව ඔබට මතක් කර ඒ ගැන විහිළුවක් කිරීමට උත්සාහ කරන්න. ඔබේ වැඩපොළේ කෙනෙකු හැසිරුණු මෝඩ සහගත  විදිහ පවසන්න. ඒවා මෙනෙහි කරමින් හෝ ඔබගේ ප්‍රීතිමත් අවස්ථාවක් මතකයට නගා ගන්න

4.  ඔබගේ අසාර්ථකත්වයඔබගේ  පාඩම් බවට පත් කරන්න.

ඔබ පරිපූර්ණ නොවේ. එමනිසා ඔබට වැරදීම් සිදුවිය හැක නමුත් ඔබට වැරදුන තන ජය ගත හැක. උදාහරණයක් ලෙස විභාගයක් තුන් පාරක් අසමත් වුවත් ඔබ නැවත නැවත එය කිරීමෙන් ජය ගත හැක. එසේ ජයගත් පුද්ගලයෝ ලොව බොහෝ සිටි. ඔවුන්ගේ ජිවිතකතා කියවන්න. එසේම ඔබ අසමත් වූ ආකාරය ගැන අවධානය යොමු කරන්න, ඊළඟ වතාවේ ඔබ කුමක් කිරීමට යන්නේද පිළිබඳව හොදින් සිතන්න  ඔබේ අසාර්ථකත්වය පාඩමක් බවට පත් කරන්න.

5.ඍණාත්මක ස්වයං කථනය ධනාත්මක ස්වයං කථාවක් බවට පරිවර්තනය කරන්න.

ඍණාත්මක ස්වයං-කථාව පහසුවෙන් ඔබ ඍනාත්මක් කෙනෙක් කල හැකි අතර එය බොහෝ විට  ඔබට  නොදැනේ. \”මම හිතන්නේ මම ගොඩක්  නරකයි\” කියා හෝ \”මම එය උත්සාහ නොකළ යුතුව තිබුණා\”.මෙවැනි  සිතුවිලි අභ්‍යන්තර හැඟීම් බවට හැරෙන අතර මෙහිදී ඔබට අවශ්‍ය නම්  ගැන ඔබේ සංකල්ප ශක්තිමත් කළ හැකිය. ඔබට මෙසේ සිතෙන විට මෙම ඍණාත්මක පණිවිඩ ධනාත්මක ඒවා සමඟ ප්‍රතිස්ථාපනය කරන්න. නිදසුනක් වශයෙන්, මම මේ සම්බන්ධයෙන් ලල දේ ඉතා නරක ය,යන සිතුවිල්ල පැමිණි පසු ඔබ සිතිය යුත්තේ  \”මම වැඩි පුහුණුවක් ලබා ගත් පසු, මම මේ සම්බන්ධයෙන් වඩා හොඳ වනු ඇත\”. \”මට ඊළඟ වතාවේ ඉතා හොදින් කල හැක\”  ආදී ලෙස සිතීමයි

6. වර්තමානය කෙරෙහි අවධානය යොමු කරන්න.

මම මේ කතා කරන්නේ වර්තමානය ගැන නොවේ, අද නොවේ, මේ පැයේ නොවේ, මේ නිශ්චිත මොහොත පමණි. ඔබට  ඔබේ බොස් බැන්නා  විය හැකිය, නමුත් මේ මොහොතේ සිදුවන්නේ එතරම් නරකද? මිනිත්තු පහකට පෙර ඔහු කළ අදහස අමතක කරන්න. මෙතැන් සිට මිනිත්තු පහක් ඔහු පවසන දේ අමතක කරන්න. මෙම එක්, තනි මොහොතකට අවධානය යොමු කරන්න. බොහෝ අවස්ථාවන්හිදී, ඔබ සිතන තරම් නරක නොවන බව ඔබට පෙනී යනු ඇත. ඍණාත්මක බොහෝ ප්‍රභවයන් පැන නගින්නේ මෑත සිදුවීමක් පිළිබඳ මතකයක් හෝ අනාගත සිදුවීමක් පිළිබඳ අතිශයෝක්තියෙන් පරිකල්පනය කිරීමෙනි. වර්තමාන මොහොතේ රැඳී සිටින්න.

7. ධනාත්මක මිතුරන්, උපදේශකයින් සොයා ගන්න.

ඔබ ධනාත්මක පුද්ගලයන් සමඟ ඔබ වටා සිටින විට, ඔබට ධනාත්මක දෘෂ්ටීන්, ධනාත්මක කථා සහ ධනාත්මක සහතික කිරීම් ඇසෙනු ඇත. ඔවුන්ගේ ධනාත්මක වචන ඔබගේ චින්තනයට ගිලී බලපාන අතර එය ඔබේ වචනවලට බලපාන හා සම්පුර්ණ  ලෙස ඔබේ ජීවිතය වෙනස් කිරීමට දායක වේ.එසේම ඔබට මිතුරෙකු නොමැති නම් හොද පොතක් ඒ සදහා දායක කර ගත හැක  ඔබේ ජීවිතය පිරවීම සඳහා ධනාත්මක පුද්ගලයින් සොයා ගැනීම දුෂ්කර විය හැකි නමුත්, අන් අයගේ ධනාත්මක බව වැඩි දියුණු කිරීම සඳහා ඔබට කළ හැකි දේ පිළිබඳවද සිතන්න.එහි සියලු වටිනාකම් පෙරලා ඔබට ලැබෙනු නිසැකය

ඕනෑම තත්වයක සිටින ඕනෑම කෙනෙකුට පාහේ මෙම පාඩම් ඔවුන්ගේ ජීවිතවලට අදාළ කර ගත හැකි අතර ඔවුන්ගේ ධනාත්මක ආකල්පය වැඩි කළ හැකිය. ඔබ සිතන පරිදි, ධනාත්මක චින්තනය මඟින් සංයුක්ත ප්‍රතිලාභ ලබා දෙයි, එබැවින් ඔබ එය පුරුදු කරන තරමට, ඔබට වැඩි ප්‍රතිලාභ ලැබෙනු ඇත.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *