ඔටිසම් දරුවන් සඳහා වැදගත් ව්‍යායාම 5ක්

5-important-exercises-for-autistic-children

ඔටිසම් ළමුන් සඳහා අධ්‍යයනවලින් පෙන්නුම් කරන්නේ මිනිත්තු 20 කට වඩා වැඩි කාලයක  ක්‍රියාකාරකම් ඒකාකාරී හැසිරීම්, අධි ක්‍රියාකාරීත්වය සහ ආක්‍රමණශීලී බව අඩු කිරීමට උපකාරී වන බවයි. ව්‍යායාම  මගින් ඔටිසම් දරුවන්ට පරිසරයට  වඩා හොඳින් සම්බන්ධ වීමට උපකාරී වනවා පමණක් නොව, එය වඩා හොඳ සමස්ත සෞඛ්‍යයකට මග පාදයි.

සම්බන්ධීකරණය, ශක්තිය, විඳදරාගැනීම සහ ශරීර දැනුවත්භාවය වැඩි කිරීම සඳහා පූර්ණ ශරීර ව්‍යායාම ඔටිසම් දරුවන්ට වඩාත් සුදුසුය. උත්සාහ කිරීමට අභ්‍යාස පහක් මෙන්න.

ආරම්භ කිරීම සඳහා උපදෙස්

ඔටිසම් දරුවෙකුට නව ව්‍යායාමයක් උගන්වන විට, සන්සුන් සහ ආධාරක පරිසරයක එය කිරීම වැදගත් වේ. “ඔබ   හොදයි ලෙස  ධනාත්මක ශක්තිමත් කිරීම් භාවිතා කරන්න. චලනයන් හරහා ඔවුන්ට මඟ පෙන්වීමට සහ ඔවුන් කලකිරීමට හා කලබල වීමට ඇති ඉඩකඩ අඩු කිරීමට වාචික හෝ ප්‍රායෝගික ඉඟි භාවිතා කරන්න.

1. වලසෙකු මෙන් ගමන් කිරීම

Bear crawl මගින් ශරීරයේ දැනුවත්භාවය වර්ධනය කිරීමට, වැඩිදියුණු කිරීමට සහ කඳ සහ  සිරුරේ ශක්තිය ගොඩනැගීමට උපකාරී වේ.

  • උරහිස් යටින් දෑත් දණහිසට යටින් දණහිසෙන් හතර අතට දණගැසීමෙන් ආරම්භ කරන්න.
  • තරමක් නැමෙන තුරු කකුල් දිගු කරන්න. බිම සමඟ ප්රශස්ත සම්බන්ධතා ඇති කර ගැනීම සඳහා ඔබේ ඇඟිලි පුළුල් කරන්න.
  • අඩි 10-20 ක් පමණ බිම හරහා යාමට  ඔබේ පාද සහ අත් භාවිතා කරන්න.
  • මෙම ඉරියව්ව පවත්වා ගෙන එම ආකාරයෙන්ම පසුපසට ගමන් කරන්න.
  • ප්‍රශස්ත ප්‍රතිඵල සඳහා වේගය සහ දිශාව මාරු කිරීමට උත්සාහ කරන්න.
  • මෙම චලනය ඉතා අපහසු නම්, උපදේශකයෙකුගෙන්  ප්‍රායෝගික උපදෙස් උපකාර විය හැක.

2.  බෝල සෙල්ලම

බෝල වැනි බර සහිත වස්තූන් විසි කිරීමෙන් මූලික ශක්තිය සහ සමබරතාවය වැඩි කළ හැකි අතර සම්බන්ධීකරණය වැඩිදියුණු කිරීමට උපකාරී වේ. එයට චිකිත්සක ප්‍රතිලාභ ද තිබිය හැකි අතර කෙටි කාලීන මතකය සඳහා වගකිව යුතු මොළයේ මධ්‍යස්ථාන උත්තේජනය කළ හැකිය.

  • අත් දෙකේ බෝලයක් අල්ලාගෙන සිටගෙන සිටින ඉරියව්වෙන් පටන් ගන්න.
  • කෙළින් දෑතින් පන්දුව ඉහළට ඔසවන්න.
  • හැකි තරම් බලයකින් පන්දුව බිමට ගසන්න.
  • පන්දුව ලබා ගැනීම සඳහා දණහිසට නැමී චලනය 20 වතාවක් නැවත කරන්න.
  • ඉලක්කයකට පහර දීමට පන්දුව විසි කිරීමෙන් හෝ පන්දුවේ බර වැඩි කිරීමෙන් ඔබට මෙම අභ්‍යාසය වඩාත් අපහසු කළ හැකිය.

3. තරු පැනීම

පැනීමේ කාර්යයන් යනු හෘද වාහිනී විඳදරාගැනීම වැඩි දියුණු කිරීමට, කකුල් සහ හරය ශක්තිමත් කිරීමට සහ ශරීරයේ දැනුවත්භාවය වැඩි කිරීමට උපකාරී වන විශිෂ්ට පූර්ණ ශරීර අභ්‍යාසයකි. තරු පැනීම ඕනෑම තැනක සිදු කළ හැකි අතර වරකට හෝ බහු පුනරාවර්තන වලින් සිදු කළ හැක.

  • දණහිස් නැමී, පාද බිමට සමතලා කර, පපුව දෙසට දෑත් තබාගෙන  පටන් ගන්න.
  • අත් සහ පාද පළල් කරමින් X එකකට දිග හැරීමෙන් ඉක්මනින් ඉහළට පනින්න.
  • ගොඩබෑමේ දී, අත් සහ පාද සවි කර ආරම්භක ස්ථානයට ආපසු යන්න. පුනරාවර්තන 20 ක් දක්වා හෝ වෙහෙසට පත් වන තුරු නැවත නැවත කරන්න.

4. අත් රවුම්

Autism Spectrum Disorders හි පර්යේෂණ හි ප්‍රකාශයට පත් කරන ලද අධ්‍යයනයක දී, කතුවරුන් සොයා ගත්තේ ඔටිසම් රෝගීන් විසින් ප්‍රදර්ශනය කරන ලද චලනයන් හා සමාන චලනයන් ශරීරයට අවශ්‍ය ප්‍රතිපෝෂණ සැපයීමට උපකාරී වන බවයි. මෙය අත්පුඩි ගැසීම හෝ අත්පුඩි ගැසීම වැනි පුනරාවර්තන හැසිරීම් අඩු කළ හැක. හස්ත කවයන් යනු උරහිස් සහ පිටුපස නම්‍යශීලී බව සහ ශක්තිය වැඩි කිරීමට උපකාර වන අතර උපකරණ නොමැතිව ඕනෑම තැනක සිදු කළ හැකි විශිෂ්ට උඩුකය ව්‍යායාමයකි.

  • පාද උරහිස් පළලින් වෙන් කර, දෑත් ඔබේ පැත්තට තබා ගන්න.
  • උරහිස් උස පැත්තට කෙළින්ම දෑත් දිගු කරන්න.
  • දෑත් සමඟ කුඩා රවුම් සෑදීම ආරම්භ කරන්න, දෑත් කෙළින් තබා ගන්න.
  • ක්රමානුකූලව රවුම් විශාල හා විශාල කරන්න, උරහිස් වලින් චලනය නිර්මාණය කරන්න.
  • 20 වතාවක් නැවත නැවත කරන්න, ඉන්පසු වෙනත් දිශාවකට නැවත කරන්න.

5. කණ්ණාඩි  අභ්යාස

ඔටිසම් රෝගය සාමාන්‍යයෙන් සලකුණු වන්නේ අන් අය සමඟ හෝ පරිසරය සමඟ අන්තර් ක්‍රියා කිරීමේ දුෂ්කරතාවයෙනි. දර්පණ අභ්‍යාස මගින් සම්බන්ධීකරණය, ශරීර දැනුවත්භාවය සහ සමාජ කුසලතා වැඩි කළ හැකි වෙනත් පුද්ගලයෙකු කරන දේ අනුකරණය කිරීමට දරුවා දිරිමත් කරයි.
.
ඔබේ දරුවා  තම දෑතින් සෙමෙන් චලනයන් කිරීමට පටන් ගන්න. රවුම් වලින් පටන් ගෙන වඩාත් සංකීර්ණ රටා වෙත යාමට උත්සාහ කරන්න.
සූදානම් වූ විට, ඔබ කැඩපතකින් ඔබ දෙස බලා සිටින්නාක් මෙන් ඔබේ දරුවාගේ  චලනය අනුකරණය කරන්න. නිදසුනක් වශයෙන්, ඔවුන් ඔවුන්ගේ දකුණු අත ඔසවන්නේ නම්, ඔබ ඔබේ වම් අත ඔසවන්න.
එකතු කළ ප්‍රතිපෝෂණ සඳහා සැහැල්ලුවෙන් දෑත් ස්පර්ශ කිරීමට උත්සාහ කරන්න
මිනිත්තු 1-2 ක් මෙම ක්‍රියාකාරකම දිගටම කරගෙන යන්න. හිස, කඳ සහ කකුල් වැනි අනෙකුත් ශරීර කොටස් ඇතුළත් කිරීමට උත්සාහ කරන්න. 3-5 වතාවක් නැවත නැවත කරන්න.

  • ඔටිසම් දරුවෙකු සමඟ ව්‍යායාම වැඩසටහනක් ආරම්භ කිරීමට පෙර සෑම විටම වෛද්යවරයෙකුගෙන් විමසන්න.
  • සෙමින් ආරම්භ කරන්න සහ කෙටි බව හෝ හුස්ම ගැනීම, මාංශ පේශි කැක්කුම හෝ කරකැවිල්ල වැනි තෙහෙට්ටුවේ සලකුණු නිරීක්ෂණය කරන්න.
  • ව්‍යායාම කිරීමට පෙර දරුවා හොඳින් සජලනය වී විවේකයෙන් සිටින බවට සහතික වන්න.

    අඩු තීව්‍රතාවයකින් ආරම්භ කිරීම වඩාත් සුදුසු වන අතර වඩාත් දැඩි, ප්‍රබල සැසි දක්වා සෙමින් වැඩ කරන්න.

ඔටිසම් දරුවන්ට ව්‍යායාම කිරීමෙන් බොහෝ ප්‍රයෝජන ඇත. ඔටිසම් දරුවන්ගෙන් සියයට 79කට චලන ආබාධ ඇති බවත්, අක්‍රිය ජීවන රටාව නිසා එය නරක අතට හැරිය හැකි බවත් ප්‍රකාශ කරයි. ශාරීරික ක්‍රියාකාරකම් ඍණාත්මක හැසිරීම් අඩු කරනවා පමණක් නොව, මනෝභාවය වැඩි කිරීමට, මුහුණ දීමේ කුසලතා වැඩි දියුණු කිරීමට සහ සමස්ත ජීවන තත්ත්වය ඉහළ නැංවීමට හැකිය.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *