සුදුළූණු වල සෞඛ්‍ය ප්‍රතිලාභ

1. සුදුළූණු වල ප්‍රබල ඖෂධීය ගුණ සහිත සංයෝග අඩංගු වේ
සුදුළූණු යනු ඇලියම් (ළූණු) පවුලේ ශාකයකි.සුදුලූනු කරාබුනැටි කපා, තලා හෝ හපන විට සෑදෙන සල්ෆර් සංයෝග නිසා එහි සෞඛ්‍ය ප්‍රතිලාභ බොහොමයක් ඇත.සුදුළූණු වල සල්ෆර් සංයෝග ආහාර දිරවීමේ මාර්ගයෙන් ශරීරයට ඇතුළු වී ශරීරය පුරා ගමන් කරයි, එහිදී එහි ප්‍රබල ජීව විද්‍යාත්මක බලපෑම් ඇති කරයි.
2. සුදුළූණු ඉතා පෝෂ්‍යදායී නමුත් ඉතා අඩු කැලරි ප්‍රමාණයක් ඇත
කැලරි සඳහා කැලරි, සුදුළූණු ඇදහිය නොහැකි තරම් පෝෂ්යදායී වේ.

අමු සුදුළූණු බිකක් (ග්‍රෑම් 3) අඩංගු වේ

මැංගනීස්: දෛනික වටිනාකමෙන් 2% (DV)
විටමින් B6: DV වලින් 2%
විටමින් C: DV වලින් 1%
සෙලේනියම්: DV වලින් 1%
තන්තු:
0.06 ග්රෑම්
මෙය කැලරි 4.5 ක්, ප්‍රෝටීන් ග්‍රෑම් 0.2 ක් සහ කාබෝහයිඩ්‍රේට් ග්‍රෑම් 1 කින් සමන්විත වේ.සුදුළූණු වල වෙනත් විවිධ පෝෂ්‍ය පදාර්ථවල අංශු මාත්‍ර ප්‍රමාණයක් ද අඩංගු වේ.

3. සෙම්ප්‍රතිශ්‍යාව ඇතුළුව ලෙඩ රෝගවලට එරෙහිව සටන් කිරීමට සුදුළුණුවලට හැක
ප්‍රතිශක්තිකරණ පද්ධතියේ ක්‍රියාකාරිත්වය ඉහළ නැංවීමට සුදුළූනු ගුණදායක වේ .
දිනපතා සුදුළූණු ගැනීමෙන් සෙම්ප්‍රතිශ්‍යාවඅඩුවේ .

4. සුදුළූණු වල ඇති ක්‍රියාකාරී සංයෝග රුධිර පීඩනය අඩු කරයි
හෘදයාබාධ සහ ආඝාත වැනි හෘද වාහිනී රෝග.අධි රුධිර පීඩනය හෝ අධි රුධිර පීඩනය රෝග සඳහා වඩාත් වැදගත් ධාවකයන්ගෙන් එකකි.අධි රුධිර පීඩනය ඇති පුද්ගලයින්ගේ රුධිර පීඩනය අඩු කිරීම සඳහා සුදුළූණු අතිරේක සැලකිය යුතු බලපෑමක් ඇති කරන බව මානව අධ්‍යයනයන් සොයාගෙන ඇත

5. සුදුළූණු කොලෙස්ටරෝල් මට්ටම වැඩි දියුණු කරයි, එය හෘද රෝග අවදානම අඩු කරයි
සුදුළූනු වලට LDL කොලෙස්ටරෝල් අඩු කළ හැකිය.ඉහළ කොලෙස්ටරෝල් ඇති අය සඳහා, සුදුළූනු අතිරේක මගින් කොලෙස්ටරෝල් 10-15% කින් පමණ අඩු කරන බව පෙනේ.

6. සුදුළූණු වල ප්‍රතිඔක්සිකාරක අඩංගු වන අතර එය ඇල්සයිමර් රෝගය සහ ඩිමෙන්ශියාව වැළැක්වීමට උපකාරී වේ
සුදුළූණු වල ඔක්සිකාරක හානිවලට එරෙහිව ශරීරයේ ආරක්ෂිත යාන්ත්‍රණයන්ට සහාය වන ප්‍රතිඔක්සිකාරක අඩංගු වේ
සුදුළූනු අතිරේකවල ඉහළ මාත්‍රාවන් මිනිසුන් තුළ ප්‍රතිඔක්සිකාරක එන්සයිම වැඩි කරන අතර, අධි රුධිර පීඩනය ඇති අයගේ ඔක්සිකාරක ආතතිය සැලකිය යුතු ලෙස අඩු කරන බව පෙන්වා දී ඇත කොලෙස්ටරෝල් සහ රුධිර පීඩනය අඩු කිරීමේ ඒකාබද්ධ බලපෑම් මෙන්ම ප්‍රතිඔක්සිකාරක ගුණ, ඇල්සයිමර් රෝගය සහ ඩිමෙන්ශියාව වැනි පොදු මොළයේ රෝග ඇතිවීමේ අවදානම අඩු කළ හැක.

7. සුදුළූණු ඔබට දිගු කාලයක් ජීවත් වීමට උපකාරී වේ
දිගු ආයු කාලය සඳහා සුදුළූණු වල ඇති විය හැකි බලපෑම් මිනිසුන් තුළ ඔප්පු කිරීමට මූලික වශයෙන් කළ නොහැකි ය.නමුත් රුධිර පීඩනය වැනි වැදගත් අවදානම් සාධක කෙරෙහි හිතකර බලපෑම් සැලකිල්ලට ගෙන, සුදුළූණු ඔබට දිගු කාලයක් ජීවත් වීමට උපකාර කළ හැකි බව අර්ථවත් කරයි.එය බෝවන රෝග සමඟ සටන් කළ හැකි බව ද වැදගත් සාධකයකි, මන්ද මේවා මරණයට පොදු හේතු වන අතර, විශේෂයෙන් වැඩිහිටියන් හෝ අක්‍රිය ප්‍රතිශක්තිකරණ පද්ධතියක් ඇති පුද්ගලයින් තුළ ය.

8. සුදුළුණු අතිරේක සමඟ මලල ක්‍රීඩා කාර්ය සාධනය වැඩිදියුණු කළ හැක
සුදුළූණු යනු මුල්ම \”කාර්ය සාධනය වැඩි දියුණු කරන\” ද්රව්ය වලින් එකකි.පරණි සංස්කෘතීන්හි එය තෙහෙට්ටුව අඩු කිරීමට සහ කම්කරුවන්ගේ වැඩ කිරීමේ හැකියාව වැඩි කිරීමට සාම්ප්රදායිකව භාවිතා කරන ලදී.වඩාත්ම කැපී පෙනෙන ලෙස, එය පැරණි ග්‍රීසියේ ඔලිම්පික් ක්‍රීඩක ක්‍රීඩිකාවන්ට ලබා දී ඇත
කෘන්තක අධ්‍යයනයන් පෙන්වා දී ඇත්තේ සුදුළූණු ව්‍යායාම කාර්ය සාධනය සඳහා උපකාරී වන නමුත් මානව අධ්‍යයනයන් ඉතා ස්වල්පයක් සිදු කර ඇති බවයි.සති 6 ක් සුදුළූනු තෙල් ගත් හෘද රෝග ඇති පුද්ගලයින්ගේ උපරිම හෘද ස්පන්දන වේගය 12% කින් අඩු වී ඇති අතර වඩා හොඳ ව්‍යායාම කිරීමේ හැකියාව

9. සුදුළුණු ආහාරයට ගැනීමෙන් සිරුරේ ඇති බැර ලෝහවල විෂ ඉවත් කිරීමට උපකාරී වේ
ඉහළ මාත්‍රාවලින්, සුදුළූණු වල ඇති සල්ෆර් සංයෝග බැර ලෝහ විෂ වීමෙන් ඉන්ද්‍රිය හානිවලින් ආරක්ෂා වන බව පෙන්වා දී ඇත.

10. සුදුළූණු අස්ථි සෞඛ්‍යය වැඩි දියුණු කරයි
11. සුදුළූණු ඔබේ ආහාර වේලෙහි ඇතුළත් කිරීමට පහසු වන අතර රසයෙන් සම්පූර්ණයෙන්ම රසවත්

වසර දහස් ගණනක් තිස්සේ සුදුළූණු වල ඖෂධීය ගුණ ඇති බව විශ්වාස කෙරිණි.විද්‍යාව දැන් එය තහවුරු කර ඇත.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *