ලස්සන පුද්ගලයෙක් වීමට මාර්ග

අන් අයට කාරුණික වීම කරුණාව සහ ධනාත්මක බව පැතිරවීමට වැදගත් ක්‍රමයකි. අන් අයට ප්‍රයෝජනවත් වීමට අමතරව, මෙම ආකාරයේ සමාජීය හැසිරීම් ඔබේම මානසික යහපැවැත්ම ඉහළ නැංවිය හැකි බව පර්යේෂණ යෝජනා කරයි.

ලස්සන පුද්ගලයෙක් වෙන්නේ කොහොමද
ඔබ සිතන තරම් ලස්සන පුද්ගලයෙක් වීම අපහසු නැත. අන් අය සමඟ ඔබේ එදිනෙදා අන්තර් ක්‍රියා වලදී අනුකම්පාව, සංවේදනය සහ කරුණාව පෙන්වීමට ඔබට කළ හැකි දේවල් තිබේ.

කරුණාවෙන් කටයුතු කරන්න
යහපත් පුද්ගලයෙක් වීම යනු කරුණාවෙන් ක්‍රියා කිරීම වන අතර පර්යේෂණවලින් පෙනී යන්නේ කරුණාව ඔබේ මොළයට ධනාත්මක බලපෑමක් ඇති කළ හැකි බවයි. තනි පුද්ගල කාරුණික ක්‍රියාවන් ඔක්සිටොසින් සහ එන්ඩොර්ෆින් මුදා හැරීමට හේතු වන අතර නව ස්නායු සම්බන්ධතා ඇති කිරීම පෝෂණය කරයි.කරුණාවන්ත වීම ස්වයං-ශක්තිමත් පුරුද්දකි. අපි කරුණාවන්ත වීමේ හැඟීමට ආශා කරන්නෙමු, එබැවින් එක් කරුණාවන්ත ක්‍රියාවක් පහසුවෙන් තවත් ක්‍රියාවකට මඟ පෑදිය හැක.

ඕනෑවට වඩා විවේචනාත්මක වීමෙන් වළකින්න
ඔබ නිෂේධාත්මක සිතුවිලි වලින් ගිලී සිටින විට හොඳ පුද්ගලයෙකු වීම දුෂ්කර විය හැකිය. ඔබ යමෙකු විවේචනය කරන බව ඔබ දුටු විට, වඩාත් ධනාත්මක මානසිකත්වයක් ඇති කර ගැනීමට උත්සාහ කරන්න. ඔබට තත්වය නැවත සකස් කර වඩාත් ශුභවාදී විය හැක්කේ කෙසේද?
නිදසුනක් වශයෙන්, සම-සේවකයෙකු වැරැද්දක් කරන්නේ නම්, ඔබ ඔවුන්ගේ වැඩ විවේචනය කිරීමට පෙර විරාමයක් තබන්න. සමහරවිට ඔබ ඔවුන්ගේ වැරැද්ද සලකන්නේ පරිපූර්ණ නොවීම නිසා ඔවුන් සමඟ අමනාප වීමට වඩා ඔවුන්ට උපකාර කිරීමට අවස්ථාවක් ලෙසයි.

අවංක වන්න
ඔබට සහ ඔබේ වටිනාකම් වලට විශ්වාසවන්තව සිටින්න. අවංකව සිටියදී ඔබට තවමත් ලස්සනට ප්‍රකාශ කළ හැකිය.හොඳ වීම යන්නෙන් අදහස් කරන්නේ ඔබ කිසි විටෙකත් මිනිසුන්ට \”නැහැ\” නොකියන බව හෝ ඔබ කිරීමට අකමැති දේවල් කරන බව නොවේ.
ශක්තිමත් සහ සාධාරණ සීමාවන් සැකසීම යන්නෙන් අදහස් වන්නේ ඔබ ඔබේ මානසික සහ චිත්තවේගීය සෞඛ්‍යය ගැන සැලකිලිමත් වන බවයි.

ඔබටම යහපත් වන්න
අපගේ ස්වයං කතාබහ ඇතුළුව අප අපට සලකන ආකාරය, අප අන් අයට සලකන ආකාරය සම්බන්ධයෙන් වැදගත් කාර්යභාරයක් ඉටු කරයි. ඇත්තෙන්ම, අප අපටම හොඳින් සලකන්නේ නැත්නම් අන් අයට හොඳින් සලකන්නේ කෙසේද?ඔබ ඔබටම කතා කරන ආකාරය සහ යමක් වැරදී ගිය විට ඔබ ප්‍රතික්‍රියා කරන ආකාරය සැලකිල්ලට ගන්න – ඔබ ඔබටම දොස් පවරනවාද හෝ දඬුවම් කරනවාද? ඔබ ඔබටම නම් කියනවාද? අප කෙරෙහි ඉවසීම සහ යහපත්කම ප්‍රගුණ කිරීමෙන්, අපි අන් අයට කාරුණික වීම පහසු කරමු.

විවෘත මනසකින් යුක්ත වන්න
ජීවිතය වෙනස්වීම් වලින් පිරී ඇත. අපට නුහුරු අදහස්, තත්වයන් හෝ මිනිසුන් සමඟ අප මුහුණ දෙන විට, යහපත් වීමට අපහසු වන නිෂේධාත්මක හැඟීම් ඇති විය හැක.විනිශ්චයකින් තොරව තොරතුරු ඉගෙන ගැනීමට සහ උකහා ගැනීමට විවෘත මනසක් අත්‍යවශ්‍ය ගුණාංගයකි. විවෘත මනසක් තබා ගැනීම සන්සුන්ව සහ විවේකීව සිටින අතරම නුහුරු නුපුරුදු ප්‍රදේශයක සැරිසැරීමට උපකාරී වේ.ඔබ සහ ඔබේ පරිසරය සමඟ සැපපහසු වූ විට – ජීවිතය ඔබේ මාර්ගයට ගෙන යන බොහෝ වෙනස්කම් මධ්‍යයේ පවා හොඳ වීමට වඩා පහසු ය.

ආචාරශීලී වන්න
ආචාරශීලීත්වය යනු ලස්සන වීමේ එක් අංගයක් පමණි, නමුත් එය සමාජ අන්තර්ක්‍රියා වලදී ධනාත්මක ස්වරයක් සැකසීමට වැදගත් ක්‍රමයකි. අන් අයගේ හැසිරීම ඔබේ පහත් කිරීමට අවශ්ය නොවන බව මතක තබා ගන්න.අන් අය හදිසියේ හෝ රළු ලෙස හැසිරෙන්නේ නම්, ආචාරශීලී ලෙස ප්‍රතිචාර දැක්වීම අන්තර් ක්‍රියාකාරිත්වයේ දිශාව වෙනස් කිරීමට මාර්ගයක් විය හැකිය.එදිනෙදා සංවාද වලදී, \”කරුණාකර\” සහ \”ස්තූතියි\” වැනි සරල වචන ඔබ අගය කරන කෙනෙකු පෙන්වීමට බොහෝ දුර යා හැකිය.

ප්‍රයෝජනවත් වීමට මාර්ග සොයන්න
වෙනත් පුද්ගලයින් සමඟ ඔබගේ දෛනික අන්තර්ක්‍රියාවලදී ප්‍රයෝජනවත් වීමට කුඩා ක්‍රම සොයා ගැනීමට උත්සාහ කරන්න. සිල්ලර වෙළඳසැලේ සිටින අන් අය දෙස සිනාසීමේ සිට ව්‍යාපෘතියක් සමඟ සම-සේවකයෙකුට උපකාර කිරීම දක්වා, ප්‍රයෝජනවත් වීම ඔබේ දවස පුරා ප්‍රියමනාප වීමට පුරුදු වීමට හොඳ ක්‍රමයක් විය හැකිය.

සමාව දීමට පුරුදු වන්න
අතීත අමනාපකම් අත්හැරීම සහ අන් අයට සමාව දීම ඔබට වඩාත් ධනාත්මක ආකල්පයකින් ඉදිරියට යාමට උපකාරී වේ. ඔබට අන් අය ගැන හොඳ හැඟීමක් ඇති විට හොඳ වීම පහසුය.ඔබටම සමාව දීමද වැදගත් වේ, එබැවින් වඩාත් ධනාත්මක මානසිකත්වයක් වර්ධනය කර ගැනීමෙන් ඔබව වළක්වන අතීතයේ ඇති ඍණාත්මක අත්දැකීම් අත්හැරීමට කටයුතු කරන්න.

කෘතඥතාව පුරුදු කරන්න
ඔබ ස්තුතිවන්ත විය යුතු දෙයක් ගැන සිතමින් සෑම දිනකම මිනිත්තු කිහිපයක් ගත කරන්න. කෘතඥතා සඟරාවක් තබා ගැනීම ඔබට ප්රයෝජනවත් විය හැකිය.කෘතඥතාවයට මානසික ආතතිය අඩු කිරීම සහ සතුට වැඩි කිරීම ඇතුළු බොහෝ සෞඛ්‍ය ප්‍රතිලාභ අත්කර ගත හැකි බව පර්යේෂණ යෝජනා කරයි. 5 ධනාත්මක සිතුවිලි කෙරෙහි අවධානය යොමු කිරීමෙන් ඔබට වඩාත් ධනාත්මක ආකල්පයක් වර්ධනය කර ගත හැකි අතර ජීවිතයේ එදිනෙදා කරදර සහ දුෂ්කරතා සමඟ සාර්ථකව කටයුතු කිරීමට පහසු වේ.

අන් අයට ගරු කරන්න
සංවේදනය සහ ගෞරවය යහපත්කමේ වැදගත් අංග වේ. ඔබේ දවසේදී, ඔබේ ජීවිතයේ අනෙක් පුද්ගලයින්ගේ දෘෂ්ටිකෝණයෙන් දේවල් දැකීමට උත්සාහ කරන්න සහ ඔවුන්ගේ අවශ්‍යතාවලට ගරු කිරීමට ඔබට කළ හැකි දේවල් ගැන සිතන්න. වෙනත් කෙනෙකු කරන දෙයට ඔබ එකඟ නොවන්නේ නම්, ඔවුන්ට කරුණාවෙන් හා ගෞරවයෙන් සැලකීමට උත්සාහ කරන්න.මිනිසුන්ගේ කාලයටත් ගරු කරන්න. ඔබ මිතුරෙකු මුණගැසෙන්නේ නම්, උදාහරණයක් ලෙස, නියමිත වේලාවට පැමිණීමට උත්සාහ කරන්න සහ ඔබේ සංවාද අතරතුර රැඳී සිටින්න. ඔබගේ දුරකථනය දෙස ඕනෑවට වඩා බලා සිටීමෙන් වළකින්න. සක්‍රියව සවන් දීමට පුරුදු වන්න.

Nice නිර්වචනය කිරීම
ලස්සන වීම යන්නෙන් අදහස් කරන්නේ කුමක්ද? ඔබ හොඳ පුද්ගලයෙක් දැයි ඔබ දන්නේ කෙසේද? සුන්දරත්වය පිළිබඳ නිර්වචනවල බොහෝ විට ඇතුළත් වන සමහර ලක්ෂණ ඇතුළත් වේ:

පරාර්ථකාමිත්වය
සංවේදනය
සාධාරණත්වය
ත්යාගශීලීත්වය
උපකාරකත්වය
අවංකභාවය
කරුණාව
ආචාරශීලී බව
වගකීමක්
කල්පනාකාරී බව
\”ලස්සන\” යන්නෙහි නිශ්චිත අර්ථ දැක්වීම එක් අයෙකුගෙන් තවත් පුද්ගලයාට වෙනස් විය හැක. පෞරුෂ මනෝවිද්‍යා ක්ෂේත්‍රය යෝජනා කරන්නේ මෙම ගුණාංගය හා සම්බන්ධ විවිධ පෞරුෂ ලක්ෂණ කිහිපයක් ඇති බවයි.

මනෝවිද්‍යාඥයන් බොහෝ විට පෞරුෂය විස්තර කරන්නේ පුළුල් මානයන් පහකින්. මෙම මානයන්ගෙන් එකක් එකඟතාවය ලෙස හැඳින්වේ. ඔබ අන් අයට සලකන ආකාරය හා සම්බන්ධ වන ලක්ෂණ කිහිපයක් එහි අන්තර්ගත වේ. නිදසුනක් වශයෙන්, කරුණාව සහ සංවේදනය ඇතුළුව යහපත්කම හා සම්බන්ධ බොහෝ ලක්ෂණ එකඟතාවයේ අංගයන් වේ.

එකඟතාවය ප්‍රධාන කොටස් දෙකකට බෙදිය හැකි බව පර්යේෂණ ද යෝජනා කරයි: දයානුකම්පාව සහ ආචාරශීලී බව. මෙම ලක්ෂණ දෙකම අප බොහෝ විට \”හොඳ වීම\” ලෙස සිතන දෙයෙහි කාර්යභාරයක් ඉටු කරයි.

දයානුකම්පාව යනු අන් අයගේ චිත්තවේගීය තත්වයන් අවබෝධ කර ගැනීම සහ අනුකම්පා කිරීම සහ උපකාර කිරීමට පෙලඹීම ඇතුළත් වන ලක්ෂණයකි. ආචාරශීලීත්වය යනු අන් අයට ගෞරව කරන සහ බොහෝ විට සාධාරණත්වය සඳහා ඇති ආශාවෙන් පෙළඹෙන හැසිරීම් ඇතුළත් වේ.

ඔබ හොඳ පුද්ගලයෙක් බවට ලකුණු
මිනිසුන් ඔබේ සමාගම භුක්ති විඳින බව පෙනේ.
ඔබට අන් අය කෙරෙහි අනුකම්පාව සහ අනුකම්පාව දැනේ.
ඔබ මිනිසුන්ට සැබෑ ප්‍රශංසා දෙනවා.
ඔබ අන් අය පවසන දේට සවන් දෙන්න.
ඔබේ වැරදි සඳහා ඔබ වගකීම භාර ගන්න.
ඔබ අවංක නමුත් ගෞරවනීය ය.
ඔබ අන් අයට කරුණාවන්තයි.
ඔබ ඔබටම කරුණාවන්තයි.
ඔබ අනෙක් පුද්ගලයින්ට සහයෝගය දක්වයි

ලස්සන වීමේ ප්‍රතිලාභ

සමාජීය හැසිරීම යනු මනෝවිද්‍යාඥයින් අන් අයගේ යහපැවැත්ම, ආරක්ෂාව සහ හැඟීම් සම්බන්ධ ක්‍රියාවන් හැඳින්වීමට භාවිතා කරන යෙදුමයි. වෙනත් වචන වලින් කිවහොත්, බෙදාගැනීම, සහයෝගයෙන් කටයුතු කිරීම සහ සැනසීම වැනි බොහෝ \”හොඳ\” හැසිරීම් අනෙක් පුද්ගලයින්ගේ සුභසාධනය ප්‍රවර්ධනය කරන සමාජ ක්‍රියා වේ.

එවැනි හැසිරීම් පැහැදිලිවම අප උදව් කරන අයට සහ වැඩි සමාජ සම්බන්ධතාවක් ඇති කරන අයට ප්‍රයෝජනවත් වේ. කෙසේ වෙතත්, පර්යේෂණවලින් පෙනී යන්නේ අන් අයට යහපත් වීම ඔබේ මානසික සෞඛ්‍යයට ද ප්‍රයෝජනවත් විය හැකි බවයි.

විභව හවුල්කරුවෙකු ලෙස ආකර්ශනීය බව වැඩි කිරීම
හොඳ පුද්ගලයෙක් වීම ඔබට සහකරුවෙකු ලෙස වඩාත් ආකර්ෂණීය විය හැකිය. පෞරුෂත්වය පිළිබඳ සඟරාවේ ප්‍රකාශයට පත් කරන ලද 2019 අධ්‍යයනයක දී, සහභාගිවන්නන් ජීවිත සහකරුවෙකුගේ තනි වැදගත්ම ලක්ෂණය ලෙස කරුණාව ශ්‍රේණිගත කර ඇත. 9 මෙයින් අදහස් කරන්නේ මූල්‍ය අපේක්ෂාවන්, භෞතික ආකර්ෂණය සහ හාස්‍ය හැඟීමට වඩා එය වැදගත් යැයි මිනිසුන්ට හැඟුණු බවයි.

වඩා හොඳ මනෝභාවය
ලස්සනට ඉන්න එක හොඳක් දැනෙනවා. කාරුණික හා ප්‍රයෝජනවත් ක්‍රියාවන්හි යෙදීමෙන් ඔබේ මනෝභාවය වැඩි දියුණු කළ හැකි බව පර්යේෂණ යෝජනා කරයි. එක් අධ්‍යයනයක දී, පර්යේෂකයන් සොයා ගත්තේ දින හතක් සෑම දිනකම කරුණාවන්ත ක්‍රියාකාරකම්වල යෙදීමෙන් සතුට සහ යහපැවැත්ම පිළිබඳ හැඟීම් වැඩි වන බවයි.

මිනිසුන් වඩාත් කාරුණික ක්‍රියාවන් කරන තරමට ඔවුන් සතුටට පත්වන බව ද අධ්‍යයනයෙන් සොයාගෙන ඇත. මෙම කාරුණික ක්‍රියාවන් මිතුරන්, නාඳුනන අය හෝ තමා වෙත පවා යොමු කළත් කමක් නැත – සියල්ලටම එක හා සමාන ධනාත්මක බලපෑමක් ඇත.

ආතතිය අඩු වීම
ආතති සහන සඳහා යහපත්කම ද භූමිකාවක් ඉටු කළ හැකිය. අධ්‍යයනවලින් පෙනී යන්නේ මානසික ආතතියේ ප්‍රතිවිපාක සමඟ වඩාත් ඵලදායි ලෙස මුහුණ දීමට මිනිසුන්ට යහපත් වීම උපකාර විය හැකි බවයි. නිදසුනක් වශයෙන්, එක් අධ්‍යයනයක දී, පර්යේෂකයන් සොයා ගත්තේ කරුණාවන්ත ක්‍රියාවන් සිදු කරන පුද්ගලයින්ට අඩු ආතතියක් සහ සෘණාත්මක බවක් දැනුණු බවයි.

කරුණාව වැඩි වීම
කරුණාව බෝවිය හැකි බවද පර්යේෂණ මගින් පෙන්වා දී ඇත. එක් අධ්‍යයනයකින් හෙළි වූයේ සමුපකාර හැසිරීම් කැස්කැඩ් බලපෑමක් ඇති කරන අතර මූලාශ්‍රයෙන් වෙන්වීමේ අංශක තුනක් දක්වා පැතිරෙන බවයි.මෙයින් අදහස් කරන්නේ අන් අයට කාරුණික වීම ඔවුන් අන් අයට ද යහපත් වීමට හේතු වන අතර, සමාජ ජාල තුළ කාරුණික සහ සහයෝගී හැසිරීම් රැල්ලක් ඇති කරයි.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *