මිග්‍රේන්

ඇති කරන ආහාර වර්ග

කැෆේන්
කෘතිම රසකාරක
මත්පැන්
චොකලට්
MSG අඩංගු ආහාර
සුව කළ මස් වර්ග
වයස්ගත චීස්
අච්චාරු දමන ලද සහ පැසුණු ආහාර
ශීත කළ ආහාර
ලුණු සහිත ආහාර

1. කැෆේන්
අධික ලෙස කැෆේන්පරිභෝජනය නිසා ඉරුවාරදය හෝ හිසරදය ඇති විය හැක.
කැෆේන් සහිත ආහාර සහ බීම වර්ග වලට ඇතුළත් වන්නේ:
කෝපි
තේ
චොකලට්

2. කෘතිම රසකාරක
බොහෝ සැකසූ ආහාරවල කෘතිම රසකාරක අඩංගු වේ. මේවා පැණි රස එකතු කිරීම සඳහා ආහාර පානවලට එකතු කරන සීනි විකල්ප වේ.නමුත් මෙම පැණි රසකාරක මගින් ඉරුවාරදය ඇති විය හැක.

3. මත්පැන්
මත්පැන් යනු ඉරුවාරදය ඇති කරන බව සිතන වඩාත් පොදු නිෂ්පාදනවලින් එකකි.මත්පැන් විජලනය වීමට හේතු විය හැක, එය හිසරදය වර්ධනය කිරීම සඳහා සැලකිය යුතු දායකත්වයක් සපයයි.

4. චොකලට්
මත්පැන් වලට පසු ඉරුවාරදය ඇතිවීමට බලපාන දෙවන වඩාත් පොදු ආහාර වර්ගය ලෙස චොකලට් සැලකේ. චොක්ලට් වල කැෆේන් සහ බීටා-ෆීනයිලෙතයිලමයින් යන දෙකම අඩංගු වන අතර එය සමහර පුද්ගලයන්ට හිසරදයක් ඇති කරයි.

5. සුව කළ මස්
මස්, හැම්, හොට් ඩෝග් සහ සොසේජස් ඇතුළුව – සියල්ලෙහි වර්ණය හා රසය ආරක්ෂා කරන නයිට්රේට් නම් කල් තබා ගන්නා ද්රව්ය අඩංගු වේ. මෙම ආහාර මගින් නයිට්රික් ඔක්සයිඩ් රුධිරයට මුදා හැරිය හැකි අතර එය මොළයේ රුධිර වාහිනී ප්රසාරණය කරයි යැයි සැලකේ.

6. චීස්
චීස් වල ටයිරමින් නම් ද්රව්යයක් අඩංගු වේ. එය හිසරදයට දරුණු ලෙස බලපායි

7. අච්චාරු දමන ලද සහ පැසුණු ආහාර
අච්චාරු දමන ලද සහ පැසුණු ආහාරවල අධික ටයිරමින් අඩංගු විය හැක.

8. ශීත කළ ආහාර
අයිස්ක්රීම් වැනි ශීත කළ ආහාර සහ බීම අනුභව කිරීමෙන් හිසෙහි තියුණු, වේදනාවන් ඇති කළ හැකිය.
ව්යායාම කිරීමෙන් පසු හෝ අධික ලෙස අවුවේ ගිය විට ඔබ ඉක්මනින් සීතල ආහාර අනුභව කරන්නේ නම් හිසරදය අත්විඳීමට ඔබට බොහෝ දුරට ඉඩ ඇත.

9. ලුණු සහිත ආහාර
ලුණු සහිත ආහාර – විශේෂයෙන් හානිකර කල් තබා ගන්නා ද්රව්ය අඩංගු විය හැකි ලුණු සහිත සැකසූ ආහාර – සමහර පුද්ගලයින් තුළ ඉරුවාරදය ඇති කළ හැකිය.සෝඩියම් අධික ලෙස පරිභෝජනය කිරීමෙන් රුධිර පීඩනය වැඩි විය හැක, හිසරදය හෝ ඉරුවාරදය ඇති විය හැක.

ඉරුවාරදය ප්රතිකාර කිරීම
ඉරුවාරදය සඳහා ප්රතිකාර කිරීම සඳහා බෙහෙත් ලබා ගැනීම වෛද්යවරය නිර්දේශ කරයි ඔබ නිතිපතා ඉරුවාරදය අත්විඳින්නේ නම්, ඔබේ වෛද්යවරයා බොහෝ විට වැළැක්වීමේ ඖෂධ නියම කරනු ඇත. මානසික අවපීඩනයෙන් පෙළෙන අයට පවා ඉරුවාරදය රෝග ලක්ෂණ වැළැක්වීම සඳහා ඇතැම් විට විෂාදනාශක ද නියම කරනු ලැබේ.සමහර විකල්ප පිළියම් ඉරුවාරදය ප්රතිකාර කිරීමට උපකාර කළ හැක සම්බාහන චිකිත්සාව, ඉරුවාරදය ආක්රමණයේ වාර ගණන අඩු කළ හැකිය

ඉරුවාරදය වේදනාකාරී විය හැකි අතර ඔබේ ජීවිතයට බාධා කළ හැකිය. , ඔබට ඒවා වළක්වා නමුත් ගැනීමට උපකාර කළ හැකි ජීවන රටාවේ වෙනස්කම් කිහිපයක් සහ අනුගමනය කළ යුතු පුරුදු තිබේ.

මේවාට ඇතුළත් වන්නේ:

නිතිපතා ආහාර ගැනීම සහ කිසි විටෙකත් ආහාර ගැනීම මඟ හැරීම
ඔබේ කැෆේන් පරිභෝජනය සීමා කිරීම
හොඳට නිදාගැනීම
යෝග හෝ භාවනාව උත්සාහ කිරීමෙන් ඔබේ ජීවිතයේ ආතතිය අඩු කර ගැනීම
ඔබ දීප්තිමත් ආලෝකයන් දෙස බලා සිටින කාලය සීමා කිරීම හෝ සෘජු හිරු එළිය තුළ සිටින අතර, එය සංවේදී ඉරුවාරදය ඇති කළ හැකිය
රූපවාහිනිය, පරිගණකය සහ අනෙකුත් තිර වලින් නිතර \”තිර විවේක\” ගැනීම
හිසරදයට හේතු විය හැකි ඕනෑම ආහාරයක් නොගැනීම.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *