මාළු තෙල් ගැනීමෙ වාසි

මාළු තෙල් යනු බහුලව භාවිතා වන ආහාරමය අතිරේකයකි.එය ඔමේගා -3 මේද අම්ල වලින් පොහොසත් වන අතර එය ඔබේ සෞඛ්‍යයට ඉතා වැදගත් වේ.

ඔබ තෙල් සහිත මාළු විශාල ප්‍රමාණයක් අනුභව නොකරන්නේ නම්, මාළු තෙල් අතිරේකයක් ගැනීමෙන් ඔබට ඔමේගා -3 මේද අම්ල ප්‍රමාණවත් වේ.

මාළු තෙල්වල සෞඛ්‍ය ප්‍රතිලාභ 13 ක් මෙන්න.

මාළු තෙල් යනු කුමක්ද?

මාළු තෙල් යනු මාළු පටක වලින් ලබාගත් මේදය හෝ තෙල් ය.එය සාමාන්‍යයෙන් පැමිණෙන්නේ හුරුල්ලන්, ටූනා, වැනි තෙල් සහිත මසුන්ගේ අක්මාවලින් නිපදවනු ලැබේ.ලෝක සෞඛ්‍ය සංවිධානය (WHO) නිර්දේශ කරන්නේ සතියකට මසුන් 1-2 ක් ආහාරයට ගැනීමයි. එයට හේතුව මාළු වල ඇති ඔමේගා -3 මේද අම්ල රෝග රැසකින් ආරක්ෂා වීම ඇතුළු සෞඛ්‍යමය වාසි රැසක් ලබා දීමයි.කෙසේ වෙතත්, ඔබ සතියකට මාළු 1-2 ක් අනුභව නොකරන්නේ නම්, මාළු තෙල් අතිරේක ඔබට අවශ්‍ය ඔමේගා -3 ලබා ගත හැකිය.මාළු තෙල්වලින් 30% ක් පමණ ඔමේගා -3 වලින් සෑදී ඇති අතර ඉතිරි 70% වෙනත් මේද වලින් සෑදී ඇත. එපමණක්ද නොව, මාළු තෙල් වල සාමාන්‍යයෙන් විටමින් A සහ ​​D අඩංගු වේ.මාළු තෙල්වල ඇති ඔමේගා -3 වර්ග සමහර ශාක ප්‍රභවයන්ගෙන් සොයා ගන්නා ඔමේගා -3 වලට වඩා සෞඛ්‍යමය වාසි ඇති බව සැලකිල්ලට ගැනීම වැදගත්ය.

මාළු තෙල්වල ඇති ප්‍රධාන ඔමේගා -3 වන්නේ අයිකොසැපෙන්ටෙනොයික් අම්ලය (ඊපීඒ) සහ ඩොකොසහෙක්සෙනොයික් අම්ලය (ඩීඑච්ඒ) වන අතර ශාක ප්‍රභවයන්හි ඔමේගා -3 ප්‍රධාන වශයෙන් ඇල්ෆා-ලිනොලනික් අම්ලය (ඒඑල්ඒ) වේ.(eicosapentaenoic acid (EPA) and docosahexaenoic acid (DHA), while the omega-3 in plant sources is mainly alpha-linolenic acid (ALA).)

1. හෘද සෞඛ්‍යයට සහාය විය හැකිය

ලොව පුරා මරණයට ප්‍රධානතම හේතුව හෘද රෝගයි.අධ්‍යයනවලින් පෙනී යන්නේ මාළු විශාල ප්‍රමාණයක් අනුභව කරන පුද්ගලයින්ට හෘද රෝග ඉතා අඩු අනුපාතයක් ඇති බවයි.මාළු හෝ මාළු තෙල් පරිභෝජනයෙන් හෘද රෝග සඳහා බහු අවදානම් සාධක අඩු වන බව පෙනේ. හෘද සෞඛ්‍යය සඳහා මාළු තෙල්වල වාසි අතර:

කොලෙස්ටරෝල් මට්ටම: එය “හොඳ” HDL කොලෙස්ටරෝල් මට්ටම ඉහළ නැංවිය හැකිය.

ට්‍රයිග්ලිසරයිඩ:(Triglycerides): එය ට්‍රයිග්ලිසරයිඩ 15-30% කින් පමණ අඩු කළ හැකිය

රුධිර පීඩනය: කුඩා මාත්‍රාවලින් වුවද, ඉහළ මට්ටම් ඇති පුද්ගලයින්ගේ රුධිර පීඩනය අඩු කිරීමට එය උපකාරී වේ

 ආතරයිටිස්: අවදානමට ලක්ව ඇති පුද්ගලයින් තුළ,  ආතරයිටිස් සිදුවීම් අඩු කරයි.

2. සමහර මානසික ආබාධ සඳහා ප්‍රතිකාර කිරීමට උදව් විය හැකිය

ඔබේ මොළය සෑදී ඇත්තේ මේදයෙන් 60% කට ආසන්න ප්‍රමාණයක් වන අතර මෙම මේදයෙන් වැඩි ප්‍රමාණයක් ඔමේගා -3 මේද අම්ල වේ. එබැවින් සාමාන්‍ය මොළයේ ක්‍රියාකාරිත්වය සඳහා ඔමේගා -3 අත්‍යවශ්‍ය වේ

ඇත්ත වශයෙන්ම, සමහර අධ්‍යයනවලින් පෙනී යන්නේ ඇතැම් මානසික ආබාධ සහිත පුද්ගලයින්ට ඔමේගා -3 රුධිර මට්ටම අඩු බවයි

මාළු තෙල් අතිරේක මගින් ආරම්භය වළක්වා ගැනීමට හෝ සමහර මානසික ආබාධවල රෝග ලක්ෂණ වැඩි දියුණු කිරීමට හැකි බව පර්යේෂණයන් පෙන්වා දෙයි. (ඊට අමතරව, මාළු තෙල් අධික මාත්‍රාවලින් ලබා දීමෙන් භින්නෝන්මාදය සහ බයිපෝල අක්‍රමිකතාවයේ සමහර රෝග ලක්ෂණ අඩු විය හැකිය )

3 අක්ෂි සෞඛ්‍යයට සහාය විය හැක

ඔබේ මොළය මෙන් ඔබේ ඇස්ද ඔමේගා -3 මේද මත රඳා පවතී. ප්‍රමාණවත් ඔමේගා -3 ලබා නොගන්නා පුද්ගලයින්ට අක්ෂි රෝග ඇතිවීමේ වැඩි අවදානමක් ඇති බවට සාක්ෂි පෙන්නුම් කරයි

තවද, අක්ෂි සෞඛ්‍යය මහලු වියේදී පහත වැටීමට පටන් ගන්නා අතර එය වයස්ගත ආශ්‍රිත අක්ෂි පරිහානියට (AMD) හේතු විය හැක. මාළු ආහාරයට ගැනීම AMD අවදානම අඩු කිරීමට සම්බන්ධ වේ,

4 ඉදිමිමු සහ  දැවිල්ල අඩු කළ හැකිය

ප්‍රදාහය යනු ඔබේ ප්‍රතිශක්තිකරණ පද්ධතියේ ආසාදනවලට එරෙහිව සටන් කිරීමට හා තුවාල වලට ප්‍රතිකාර කිරීමේ ක්‍රමයයි.කෙසේ වෙතත්, නිදන්ගත දැවිල්ල තරබාරුකම, දියවැඩියාව, මානසික අවපීඩනය සහ හෘද රෝග වැනි බරපතල රෝග සමඟ සම්බන්ධ වේ

එපමණක් නොව, මාළු තෙල් අතිරේකය මගින් රූමැටොයිඩ් ආතරයිටිස් ඇති පුද්ගලයින්ගේ සන්ධි වේදනාව, තද ගතිය සැලකිය යුතු ලෙස අඩු කර ගත හැකි  වේ

6. නිරෝගී සමට සහාය විය හැක

ඔබේ සම ඔබේ ශරීරයේ විශාලතම ඉන්ද්‍රිය වන අතර එහි ඔමේගා -3 මේද අම්ල අඩංගු වේ.සමේ සෞඛ්‍යය ඔබේ ජීවිත කාලය පුරාම පිරිහීමට ලක්විය හැකිය, විශේෂයෙන් මහලු වියේදී හෝ අධික හිරු එළියට නිරාවරණය වීමෙන් පසුව සම වියලීම හෝ රැළි වැටීම සිදුවේ

මාළු තෙල් අතිරේකයන්ගෙන් සමේ රෝග සහ ඇතුළුව සමේ ​​ආබාධ මග හරවා ගත හැකි වේ.

7. ග ගර්භණී සමයේදී සහ මව්කිරි දෙන විට

මුල් වර්ධනය හා සංවර්ධනය සඳහා ඔමේගා -3 අත්‍යවශ්‍ය වේ එමනිසා, මව්වරුන්ට ගර්භණී සමයේදී සහ මව්කිරි දෙන විට ප්‍රමාණවත් ඔමේගා -3 ලබා ගැනීම වැදගත්ය.ගර්භණී සමයේදී සහ මව්කිරි දෙන විට  ළදරුවන්ගේ දෘශ්‍ය සංවර්ධනය වැඩි දියුණු කිරීම සහ අසාත්මිකතාවන්ගේ අවදානම අඩු කිරීමට උපකාරී වේ

9. මානසික අවපීඩනයේ රෝග ලක්ෂණ අඩු කළ හැකිය

මානසික අවපීඩනය 2030 වන විට  දෙවන විශාලතම හේතුව බවට පත්වනු ඇතැයි අපේක්ෂා කෙරේවිශාල මානසික අවපීඩනයෙන් පෙළෙන පුද්ගලයින්ට රුධිරයේ ඔමේගා -3 අඩු මට්ටමක පවතින බව පෙනේ තවද, සමහර අධ්‍යයනවලින් පෙන්නුම් කර ඇත්තේ ඊපීඒ වලින් පොහොසත් තෙල් ඩීඑච්ඒ  ට වඩා මානසික අවපීඩන රෝග ලක්ෂණ අඩු කිරීමට උපකාරී වන බවයි.

අධ්‍යයන ගණනාවකින් පෙන්නුම් කරන්නේ මාළු තෙල් මගින් ඇදුම රෝග ලක්ෂණ අඩු කර ගත හැකි බවයි,

අස්ථි සෞඛ්‍යය වැඩි දියුණු කළ හැකිය

මහලු වියේදී අස්ථි වලට අත්‍යවශ්‍ය ඛනිජ ලවණ අහිමි වීමට පටන් ගත හැකි අතර එමඟින් ඒවා කැඩී යාමේ අවදානම වැඩි වේ. මෙය ඔස්ටියෝපොරෝසිස් සහ ඔස්ටියෝ ආතරයිටිස් වැනි තත්වයන්ට හේතු විය හැක.අස්ථි සෞඛ්‍යයට කැල්සියම් සහ විටමින් ඩී ඉතා වැදගත් වන නමුත් සමහර අධ්‍යයනවලින් පෙනී යන්නේ ඔමේගා -3 මේද අම්ල ද ප්‍රයෝජනවත් විය හැකි බවයි.මාළු තෙල් අතිරේක මගින් අස්ථි බිඳවැටීමේ සලකුණු අඩු කරන අතර එමඟින් අස්ථි රෝග වළක්වා ගත හැකිය

මාළු තෙල් අතිරේකයක් ගැනීමේදී සලකා බැලිය යුතු කරුණු ලැයිස්තුවක් පහත දැක්වේ:

මාත්රාව

ඔබගේ වයස සහ සෞඛ්‍යය අනුව EPA සහ DHA මාත්‍රා නිර්දේශ වෙනස් වේ.

ලෝක සෞඛ්‍ය සංවිධානය නිර්දේශ කරන්නේ දිනකට ග්‍රෑම් 0.2–0.5 (200-500 mg) ඒකාබද්ධ ඊපීඒ සහ ඩීඑච්ඒ පරිභෝජනය කිරීමයි. කෙසේ වෙතත්, ඔබ ගර්භණී, කිරි දෙන විට හෝ හෘද රෝග ඇතිවීමේ අවදානමක සිටී නම් මාත්‍රාව වැඩි කිරීම අවශ්‍ය විය හැකිය

මාළු තෙල් අතිරේක එතිල් එස්ටර (ඊඊ).ethyl esters (EE),, ට්‍රයිග්ලිසරයිඩ (ටීජී) triglycerides (TG),, ප්‍රතිසංස්කරණය කරන ලද ට්‍රයිග්ලිසරයිඩ (ආර්ටීජී) reformed triglycerides (rTG), නිදහස් මේද අම්ල (එෆ්එෆ්ඒ)free fatty acids (FFA)  සහ ෆොස්ෆොලිපිඩ් (පීඑල්) phospholipids (PL). ඇතුළු ආකාර ගණනාවකින් පැමිණේ.ඔබේ ශරීරය එතිල් එස්ටර මෙන්ම වෙනත් දේ  අවශෝෂණය නොකරයි, එබැවින්  නියම මාළු තෙල් අතිරේකය තෝරා ගැනීමට උත්සාහ කරන්න.බොහෝ අතිරේකවල මාළු තෙල් මිලිග්‍රෑම් 1,000 ක් දක්වා අඩංගු වේ – නමුත් ඊපීඒ සහ ඩීඑච්ඒ මිලිග්‍රෑම් 300 ක් පමණි.ලේබලය කියවා මාළු තෙල් මිලිග්‍රෑම් 1,000 කට අවම වශයෙන් 500 mg EPA සහ DHA අඩංගු අතිරේකයක් තෝරන්න.

නැවුම්බව

ඔමේගා -3 මේද අම්ල ඔක්සිකරණයට ගොදුරු වන අතර එමඟින් ඒවා රළු වේ. එසේම, ඔබේ මෙය  ආලෝකයෙන්  ඈත් කර තබන්න – ශීතකරණය තුළ ඉතා හොදය අධික සුවඳක් හෝ යල්පැනගිය මාළු තෙල් අතිරේකයක් භාවිතා නොකරන්න.විශාල මත්ස්‍යයින්ට වඩා සහ  කුඩා මසුන්ගෙන් මාළු තෙල් නිෂ්පාදනය වඩා තිරසාර ය.ඔමේගා -3 මේද අම්ල  අවශෝෂණය කර ගැනීමට වෙනත් ආහාර මේද උපකාරී වේ.එමනිසා, ඔබේ මාළු තෙල් අතිරේකය මේදය අඩංගු ආහාර වේලක් සමඟ ගැනීම වඩාත් සුදුසුය.

කෙසේ වෙතත්, සම්පූර්ණ ආහාර අනුභව කිරීම අතිරේක ආහාර ගැනීමට වඩා සෑම විටම පාහේ හොඳ වන අතර සතියකට තෙල් සහිත මාළු අනුභව කිරීමෙන් ඔබට ප්‍රමාණවත් ඔමේගා -3 ලබා ගත හැකිය.නමුත් ඔබ මාළු අනුභව නොකරන්නේ නම් මාළු තෙල් අතිරේක හොඳ විකල්පයක් වේ.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *