බඩ වැඩිද?

උදරයේ ඇති මේද වර්ග සහ එය නැති කර ගන්නේ කෙසේද

උදරයේ අධික ලෙස මේදය තිබීම ඔබේ සෞඛ්‍යයට හානි කරන අතර සමහර නිදන්ගත රෝග ඇතිවීමේ අවදානම වැඩි කරයි. එනිසාඔබේ උදරයේ මේදය ඇතුළුව ඔබේ ශරීරයේ මේදය සෞඛ්‍ය සම්පන්න මට්ටමක තබා ගැනීම ප්‍රයෝජනවත් විය හැකිය.

උදරයේ මේද වල විවිධ වර්‍ග මොනවාද?

උදරයේ මේදය ප්‍රධාන වර්ග දෙකක් තිබේ – එකක් ඔබේ සමට යටින් ද අනෙක ඔබේ උදරය ඇතුළත ගැඹුරට ද අභ්‍යන්තර අවයව වටා ද දක්නට ලැබේ.
සාමාන්‍යයෙන් උදරයේ මේදය ඇතුළත්ව ශරීරයේ අධික මේදය තිබීම, දෙවන වර්ගයේ දියවැඩියාව, හෘද රෝග සහ සමහර පිළිකා වැනි සමහර නිදන්ගත රෝග ඇතිවීමේ අවදානම වැඩි කළ හැකිය. අභ්‍යන්තර උදර මේදය යනු ඔබේ වකුගඩු, අක්මාව සහ අග්න්‍යාශය වැනි අභ්‍යන්තර අවයව වටා ඇති මේදය වන අතර එමඟින් එය සමට යටින් ඇති මේදයට වඩා ඔබේ උදරය විශාල හා ගැඹුරු වේ. මෙය සාමාන්‍යයෙන් හැඳින්වෙන්නේ “හානිකර” උදර මේදය ලෙස ය.ඔබේ රුධිරයේ සීනි මට්ටම නියාමනය කරන ඉන්සියුලින් හෝමෝනයට ප්‍රතිරෝධය වැඩි කිරීමට මේදය දැඩි ලෙස සම්බන්ධ වේ. කාලයත් සමඟම ඉන්සියුලින් ප්‍රතිරෝධය රුධිරයේ සීනි මට්ටම ඉහළ යාමට සහ දෙවන වර්ගයේ දියවැඩියාව වර්ධනය වීමට හේතු විය හැක වයස සමඟ ශරීරයේ මේද ව්‍යාප්තිය වෙනස් වේ නිදසුනක් වශයෙන්, ආර්තවහරණයෙන් පසු කාන්තාවන්ගේ උදරයේ මේදය ඉහළ මට්ටමක පවතින අතර, පශ්චාත් සමයේ කාන්තාවන්ගේ දෘශ්‍ය මේද ප්‍රමාණය ඉහළ මට්ටමක පවතින අතර එය පරිවෘත්තීය රෝග අවදානම වැඩි කිරීමට දායක වේ

උදර මේදය සෞඛ්‍යයට හානි කළ හැක්කේ ඇයි
හොඳ මේද ප්‍රමාණයක් තිබීම සාමාන්‍ය සහ යහපත් සෞඛ්‍යයක් සඳහා අවශ්‍ය වන අතරම, අධික උදර මේදය තිබීම ඔබේ සෞඛ්‍යයට හානි කරන අතර ඔබේ රෝග අවදානම වැඩි කරයි.ඉන්සියුලින් ප්‍රතිරෝධය, රුධිර වාහිනී ක්‍රියා විරහිත වීම, මේද අක්මාව, ධමනි සිහින් වීම (ධමනි තුළ පට්ටිකා සෑදීම), අධි රුධිර පීඩනය අඩිය ඇතිවියහැක තවද හෘද රෝග අවදානම් සාධක වැනි සෞඛ්‍ය ගැටලු කිහිපයක්ම ඇති වියහැක

උදර මේදය නැති කර ගැනීම සඳහා උපදෙස් කිහිපයක් මෙන්න:

සීනි සහිත බීම ඉවත් කරන්න. සෝඩා වැනි සීනි අධික බීම අධික ලෙස පානය කිරීම.ශාරීරික ක්‍රියාකාරකම් වැඩි කිරීමෙන් උදරයේ මේදය සැලකිය යුතු ලෙස අඩු කළ හැකිය. උදරයේ මේදය අඩු කිරීමට උපකාරී වන බව පෙන්නුම් කර ඇති ඉහළ සහ අඩු තීව්‍රතාවයෙන් යුත් ස්වායු ක්‍රියාකාරකම් මෙන්ම ප්‍රතිරෝධක පුහුණුව ද ඇතුළුව ඔබේ ව්‍යායාම් මිශ්‍ර කිරීමට උත්සාහ කරන්න කෙඳි සහිත ආහාර පරිභෝජනය වැඩි කරන්න. තන්තු අධික ආහාර වේලක් අනුගමනය කරන පුද්ගලයින්ගේ බඩේ මේදය නැති අයට වඩා අඩු ප්‍රමාණයක් ඇති වේ. තවද, තන්තු බහුල ආහාර වේලට මාරු වීම මඟින් අධික උදරයේ මේදය නැති කර ගැනීමට උපකාරී වේඅධික ලෙස සැකසූ ආහාර අඩු කරන්න. අධ්‍යයනවලින් හෙළි වී ඇත්තේ සුළු සැකසුම් සහිත ආහාර, පැණිරස ආහාර, ක්‍ෂණික ආහාර සහ පිරිපහදු කළ ධාන්‍ය නිෂ්පාදන නිතර ආහාරයට ගැනීම ඉණ වට ප්‍රමාණයට වැඩි සම්බන්ධයක් ඇති බවයි

මත්පැන් භාවිතය සීමා කරන්න. අධික ලෙස මත්පැන් පානය කිරීම, බඩේ මේදය අධික ලෙස එකතු වීමට දායක වීම ඇතුළු විවිධ ආකාරවලින් ඔබේ සමස්ත සෞඛ්‍යයට හානි කළ හැකිය නින්ද අඩු නොකරන්න. ප්‍රෝටීන් පරිභෝජනය වැඩි කරන්න. ප්‍රෝටීන් බහුල ආහාර රටාවන් බඩ මේදය නැතිවීම ප්‍රවර්‍ධනය කිරීමට උපකාරී වේ. සම්පූර්ණ ආහාර පුරවන්න. අධික ලෙස සැකසූ ආහාර අඩු කිරීම සහ වැඩිපුරම අවම වශයෙන් සැකසූ එළවළු, පළතුරු, ඇට වර්ග, බෝංචි සහ ප්‍රෝටීන් සහ මේද ප්‍රභව සහිත සෞඛ්‍ය සම්පන්න ප්‍රභවයන් අනුභව කිරීම සමස්ත සෞඛ්‍ය හා උදරයේ මේද මට්ටම ඉහළ නැංවිය හැකියඉහත ලැයිස්තුගත කර ඇති ඉඟි වලට අමතරව, අධික බඩ මේදය ඇති සමහර පුද්ගලයින්ට කාබෝහයිඩ්‍රේට් ප්‍රමාණය අඩු කිරීමෙන් ප්‍රයෝජන ලබා ගත හැකි බව මෑත කාලීන පර්යේෂණ වලින් හෙළි වී තිබේ. තවද උදරය අඩු කිරීමට ධාන්‍ය, රනිල කුලයට අයත් එළවලු සහ පලතුරු ඇතුළත් කළ යුතු වේ.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *