පිළිකා ඇති කරන මෙම ආහාර ඔබ දිනපතා අනුභව කරනවාද?

  පිළිකා  ඇති කරන මෙම ආහාර ඔබ දිනපතා අනුභව කරනවාද? පිළිකාව  ලෝකයේ මින්සුන් මිලියන ගණනකට බලපාන අතර එය මේ  යුගයේ බහුලව දක්නට ලැබෙන රෝගයකි. පිළිකා වැළැක්වීම සඳහා  විසඳුමක් නොමැති අතර, ආහාර හා ජීවන රටාව වෙනස් කිරීමෙන් පමණක් පිළිකාවට ගොදුරු නොවී සිටිය හැකි බව සොයාගෙන ඇත  අප ආහාරයට ගන්නා ආහාරට  වල අප  රෝගාතුර කිරීමට හැකියාවක් ඇති අතර උදාහරණ ලෙස  හෘද රෝග, තරබාරුකම, දියවැඩියාව සහ පිළිකා වැනි රෝග බොහෝය.
1මාගරින්
මාගරින් ට්‍රාන්ස් මේද වලින් පිරී ඇති අතර සෝයා සහ ඉරිඟු වැනි දේවල වල  තෙල් වලින්  සැකසෙනු ලබයි මාගරින් වෙනුවට බටර්  සෞඛ්‍ය සම්පන්න විකල්පයක් ලෙස නව පර්යේෂණ මගින් සොයාගෙන ඇත.
2. සැකසූ මස්
සැකසූ මස්වන බේකන් සහ හොට් ඩෝග් පිළිකා අවදානම වැඩි කරන බව පෙන්වා දී ඇත. මෙම සහ අනෙකුත්  මස් වල ඉහළ සෝඩියම් මෙන්ම නයිට්‍රේට් සහ වෙනත් හානිකර රසායනික ද්‍රව්‍ය අඩංගු වේ. මෙම මස් මගින් පිළිකා, විශේෂයෙන් ආමාශ පිළිකා ඇතිවීමේ අවදානම වැඩි විය හැකි බව අධ්‍යයනවලින් හෙළි වී තිබේ.
3. මයික්‍රෝවේව් පොප්කෝන්
පොරි මාරාන්තික රසායනික ද්‍රව්‍ය කිහිපයක් නිකුත් කරයි. කැමතිම ඉක්මන් හා පහසු කෑමක් වන මයික්‍රෝවේව් පොප්කෝන් බෑග් බොහෝ විට පිළිකා කාරක රසායනික ද්‍රව්‍ය වලින් පෙලගැසී ඇත.  අක්මාව හා පුරස්ථි ග්‍රන්ථ වල  පිළිකා ඇතිවීමේ ප්‍රය්නතාවක් ඇත
4. සියලුම සෝඩා බීම
සියලුම සෝඩා බීමවල- සීනි පිළිකා සෛල පෝෂණය කරන බව පෙන්වා දී ඇති අතර සෝඩා පිරිපහදු කළ සීනි වලින් පිරී තිබේ. තරබාරුකමේ අවදානමක් ඇති බැවින් පියයුරු, බඩවැල්, වකුගඩු,  සහ අග්න්‍යාශයික පිළිකා ඇතිවීමේ අවදානමක් ඇති බැවින්  සෝඩා බීම සෞඛ්‍යයට අහිතකර වේ.
5. ටින් තක්කාලි
නැවුම් තක්කාලි සෞඛ්‍යයට ඉතා හොඳයි. ඒවායින් පිළිකා මර්දනය කරන ලයිකොපීන් ඇතුළු පෝෂ්‍ය පදාර්ථ රාශියක් අඩංගු වේ. කෙසේ වෙතත්, ඒවා ටින් කළ පසු, තක්කාලි වල ඇති  අධික ආම්ලිකතා මට්ටම නිසා කෑන් එකෙන් කාන්දු වී රසායන විපර්යාස වේ. මෙම රසායනිකය පිළිකාවට පමණක් නොව හෘද රෝග හා ප්‍රජනන ගැටළු වලටද සම්බන්ධ වී ඇත.
6. සැමන්
සැමන් යනු තවත් සෞඛ්‍ය සම්පන්න ආහාරයකි, නමුත්ගුනදයක් වන්නේ පිරිසිදු තැන් මාළු ඇතිකළහොත් පමණි . නමුත්  සැමන් මත්ස්‍යයින්ගෙන් 60% කට වඩා අපිරිසිදු හා  පළිබෝධනාශක වලට නිරාවරණය වීම නිසා සැමන්  ගුණ දායක නොවේ 7. බැදපු ආහාර බැදපු ආහාර ඔබේ තරබාරුකම මෙන්ම පිළිකා සහ වෙනත් බරපතල සෞඛ්‍ය තත්වයන් වැඩි කරයි. මෙයට ප්‍රධානතම හේතුව වන්නේ ආහාර බදින ලද හයිඩ්‍රජන් තෙල් නිසාය. ට්‍රාන්ස් මේද අධික ලෙස පරිභෝජනය කිරීමෙන් දැවිල්ල, ඉන්සියුලින් ප්‍රතිරෝධය සහ පිළිකා ඇතිවීමේ වැඩි අවදානමක් ඇත.
8. අර්තාපල් චිප්ස්
චිප්ස් ඉතා පහසු කෑමක් වන නමුත් නිතිපතා පරිභෝජනය කිරීම සුදුසු නොවේ  චිප්ස් වර්ණ  වර්ණ, කල් තබා ගන්නා ද්‍රව්‍ය සහ කෘතිම රසකාරක ද අඩංගු වේ. ඇක්‍රිමලයිඩ් නම් රසායනිකය බොහෝ විට භාවිතා වන අතර එය දන්ත  පිළිකා කාරකයකි.
9. රසකාරක
බොහොමයක් අඩු හෝ මේද නොමැති නිසා සෞඛ්‍ය සම්පන්න යැයි අලෙවි කරනු ලැබේ, නමුත් ඒවා වෙනුවට සීනි පිරී ඇත. බොහෝ විට, කැලරි ප්‍රමාණය අඩු කර ගැනීම සඳහා කෘතිම රසකාරක භාවිතා කරන අතර රසකාරක විසින්ම සෞඛ්‍ය අවදානමක් ඇති කරයි.
10. රතු මස්
 රතු මස් වල මහා බඩවැලේ පිළිකාවට සම්බන්ධ ද්‍රව්‍ය අඩංගු බව සොයාගෙන ඇත, නමුත් ඔබ  අවුන්ස 18 ක් හෝ ඊට අඩු රතු මස් අනුභව කිරීමෙන් ඔබේ පිළිකා අවදානම අඩු කර ගත හැකිය.
11. සුදු පිටි(පාන් පිටි)
පිටි ඔබ පිළිකා නාශක ආහාර වේලක් අනුගමනය කිරීමට තෝරා ගන්නේ නම්, ඔබ අඩු ග්ලයිසමික් ​​දර්ශක (ජීඅයි) ආහාර කෙරෙහි අවධානය යොමු කළ යුතුය. සුදු පිටි වැනි පිරිපහදු කළ ධාන්ය ඉහළ ග්ලයිසමික් ​​දර්ශක ආහාර වන අතර සුදු පිටි බොහෝ ආහාර ද්‍රව්‍යවල දක්නට ලැබේ



Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *