දූරියන් යනු බොහෝ දෙනෙක් අප්‍රිය කරන පලතුරකි.

අග්නිදිග ආසියාවේ වැවෙන දුරීයන් , “පලතුරු වල රජ” යන අන්වර්ථ නාමයෙන් සලකයි . දූරියන් පෝෂ්‍ය පදාර්ථ ඉතා ඉහළ මට්ටමක පවතින අතර අනෙකුත් පලතුරු වලට වඩා වැඩි  කැලරි ප්‍රමාණයක් අඩංගු වේ.

කෙසේ වෙතත්, එහි තද සුවඳ නිසා බොහෝ දෙනා එය අප්‍රිය කොට සලකති

දූරියන් පළතුරු යනු කුමක්ද?

දූරියන් යනු නිවර්තන කලාපීය පලතුරකි.

එහි විශාල බීජ සහිත සුවඳැති කස්ටඩ් වැනි මස් ඇත.

ප්‍රභේද කිහිපයක් ඇත, නමුත් වඩාත් සුලභ වන්නේ ඩියුරියෝ සිබෙතිනස් ය.

දූරියන් වල මදය  වර්ණයෙන් වෙනස් විය හැකිය. එය බොහෝ විට කහ හෝ සුදු, නමුත් රතු හෝ කොළ ද  විය හැකිය.

දූරියන් ලොව පුරා නිවර්තන කලාපවල, විශේෂයෙන් අග්නිදිග ආසියානු රටවල මැලේසියාව, ඉන්දුනීසියාව සහ තායිලන්තය යන රටවල වර්ධනය වේ.

පළතුරු අඩි 1 (සෙ.මී. 30) දිග සහ අඟල් 6 (සෙ.මී. 15) දක්වා වර්ධනය විය හැකිය. සාමාන්‍ය දූරියන් පලතුරක ආහාරයට ගත හැකි පල්ප් කෝප්ප 2 ක් (ග්‍රෑම් 486) පමණ ඇත.

එය භාවිතා කරන්නේ කෙසේද?

යුෂ

බීජ, තම්බා හෝ බැදපු

සුප්

 අයිස්ක්‍රීම් සහ වෙනත් අතුරුපස

දේශීය  වෛද්‍ය විද්‍යාවේ වඩාත්ම පෝෂ්‍යදායී පලතුරකි වන අතර අනෙකුත් පලතුරු වලට සාපේක්ෂව දූරියන් පෝෂ්‍ය පදාර්ථ ඉතා ඉහළය.

පල්ප් කෝප්පයක  (ග්‍රෑම් 243)  ඇති පෝෂණ තත්වය

කැලරි: 357

මේදය: ග්‍රෑම් 13 යි

කාබන්: ග්‍රෑම් 66 යි

තන්තු: ග්‍රෑම් 9 යි

ප්‍රෝටීන්: ග්‍රෑම් 4 යි

විටමින් සී: දෛනික වටිනාකමෙන් 80% (DV)

තයමින්: ඩීවී වලින් 61%

මැංගනීස්: ඩීවී වලින් 39%

විටමින් බී 6: ඩීවී වලින් 38%

පොටෑසියම්: ඩීවී වලින් 30%

රයිබොෆ්ලැවින්: ඩීවී වලින් 29%

තඹ: ඩිවී  වලින් 25%

ෆෝලේට්: ඩීවී වලින් 22%

මැග්නීසියම්: ඩීවී වලින් 18%

නියාසින්: ඩීවී වලින් 13%

මෙම පෝෂක පැතිකඩ ඔස්සේ බලන කල  දූරියන් ලොව පුරා පෝෂ්‍යදායී පලතුරක් බවට පත් කරයි.

ඇන්තොසියානින්, කැරොටිනොයිඩ්ස්, පොලිපෙනෝල් සහ ෆ්ලේවනොයිඩ් ඇතුළු සෞඛ්‍ය සම්පන්න ශාක සංයෝගවලින් ද එය පොහොසත් ය. මේවායින් බොහොමයක් ප්‍රතිඔක්සිකාරක (2 Trusted Source) ලෙස ක්‍රියා කරයි.

දූරියන් යනු තන්තු, බී විටමින්, විටමින් සීවල  සහ විවිධ සෞඛ්‍ය සම්පන්න ශාක සංයෝගවලින් පොහොසත් පෝෂ්‍යදායී පලතුරකි.

දූරියන් ශාකයේ සියලුම කොටස් – කොළ, ලෙල්ල, මුල් සහ පළතුරු – සාම්ප්‍රදායික මැලේසියානු වෛද්‍ය විද්‍යාවේ අධික උණ, සෙංගමාලය සහ සමේ රෝග (2 Trusted Source) ඇතුළු විවිධ රෝග සඳහා ප්‍රතිකාර කිරීම සඳහා භාවිතා කර ඇත.

දූරියන් පළතුරු පහත සඳහන් සෞඛ්‍ය ප්‍රතිලාභ ලබා දෙන බව අධ්‍යයනවලින් පෙනී යයි :

පිළිකා අවදානම අඩු කරයි. එහි ප්‍රතිඔක්සිකාරක මගින් පිළිකා ප්‍රවර්ධනය කරන සෛල  උදාසීන කළ හැකිය. එක් පරීක්ෂණ  අධ්‍යයනයකදී දූරියන් සාරය මගින් පියයුරු පිළිකා සෛල පැතිරීම වලක්වනු ලැබීය. හැකි බව පවසයි

හෘද රෝග වළක්වයි. දූරියන් හි ඇති සංයෝග කිහිපයක් කොලෙස්ටරෝල් මට්ටම අඩු කිරීමට  වීමට උපකාරී වේ.

ආසාදන සමඟ සටන් කරයි.  දූරියන් හී  ප්‍රතිබැක්ටීරීය හා යීස්ට් ගුණ ඇති සංයෝග අඩංගු වේ.

රුධිරයේ සීනි මට්ටම අඩු කරයි. දූරියන් වෙනත් නිවර්තන කලාපීය පලතුරු වලට වඩා අඩු ග්ලයිසමික් ​​දර්ශකයක් (GI) ඇත, එයින් අදහස් කරන්නේ එය රුධිරයේ සීනි මට්ටම අඩු විය හැකි බවයි.

මත්පැන් සමඟ එක්ව දූරියන් ගැනීම  හානිකර විය හැකිය

මත්පැන් පානය කරන අවස්ථාවේදීම දූරියන් පානය කිරීම ගැටළු ඇති කළ හැකිය

දූරියන් වල ඇති සල්ෆර් වැනි සංයෝග සමහර එන්සයිම ඇල්කොහොල් බිඳ දැමීම වලක්වන අතර ඔබේ රුධිරයේ මධ්‍යසාර මට්ටම ඉහළ යයි.

මෙය ඔක්කාරය, වමනය සහ හෘද ස්පන්දනය වැනි රෝග ලක්ෂණ වලට හේතු විය හැක

ආරක්ෂිත වීමට, දූරියන් ආහාරයට ගැනීමෙන් හා එකවර මත්පැන් පානය කිරීමෙන් වළකින්න.

එය එතරම් තදින් ගඳ ගසන්නේ ඇයි?

දූරියන් වල ඇරෝමැටික සංයෝග අඩංගු වන අතර එය ශක්තිමත් සුවඳක් ලබා දෙයි. සමහර අය සුවඳ භුක්ති විඳින අතර අනෙක් අය එයට වෛර කරති.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *