දරුවාගේ මානසික සෞඛ්‍යයට ඔන්ලයින් ඉගෙනීමේ බලපෑම

 

COVID-19 වසංගතය අතරතුර නිවසේ සිට ඉගෙන ගන්නා අතරතුර දරුවෝ මාර්ගගත පන්ති සමඟ පොරබදයි
COVID-19 අපගේ ජීවිත වේගයෙන් හා විවිධාකාර ලෙස වෙනස් කර ඇත. අවාසනාවකට මෙන්, වෛරසය හේතුවෙන් වැඩිපුරම බලපෑමට ලක්විය හැකි අය අතර පාසැල දරුවෝ ප්‍රමුඛ වේ.

සිසුන්ගේ සහ ගුරුවරුන්ගේ ආරක්ෂාව අතිශයින්ම වැදගත් වන අතර, සබැඳි ඉගෙනීම දරුවාගේ මානසික සෞඛ්‍යයට බලපායි. අන්තර්ජාලය හරහා ඉගෙනීම දරුවාගේ මානසික සෞඛ්‍යයට බලපාන්නේ කෙසේද යන්නත්, දුරස්ථව ඉගෙන ගන්නා අතරතුර දෙමව්පියන්ට තම දරුවාව සාර්ථකව ඒ සඳහා මුහුණ දිය හැකි ආකාරයත් අපි පැහැදිලි කරමු.

මානසික සෞඛ්‍යයට මාර්ගගත ඉගෙනීමේ බලපෑම
ඔන්ලයින් ඉගෙනීම කුඩා දරුවන්ගේ සිට තරුණ වැඩිහිටියන්, ගුරුවරුන් සහ මහාචාර්යවරුන් දක්වා සියල්ලන්ටම බලපායි. බොහෝ සිසුන් සඳහා පන්ති මගින් පවතින මානසික සෞඛ්ය ආබාධ වඩාත් නරක අතට හැරෙනු ඇත. අනෙක් අයට, මාර්ගගත ඉගෙනීමේ බලපෑම මානසික සෞඛ්‍යයේ සහ මනෝභාවයේ නව වෙනස්කම් ඇති කළ හැකිය. සබැඳි ඉගෙනීමට දරුවන්ට වැඩිපුරම බලපාන ක්‍රම කිහිපයක් පහත දැක්වේ.

සමාජ දුරස්ථභාවය
මූලික වශයෙන් අධ්‍යාපන ස්ථානයක් වන අතර පාසල බොහෝ දරුවාගේ සමාජ ජීවිතයේ කේන්ද්‍රස්ථානය වේ. පාසල දරුවන්ට ඔවුන්ගේ සම වයසේ මිතුරන් සමඟ සම්බන්ධ වීමට අවස්ථාවක් ලබා දෙයි. එය ඔවුන්ට සමාජගත වීමට සහ ප්‍රකාශ කිරීමට අවස්ථාවකි. කෙසේ වෙතත්, පාසැල් සහ විද්‍යාල ඔන්ලයින් ආකෘතීන් වෙත මාරු වීමත් සමඟ, නිත්‍ය සමාජ අන්තර්ක්‍රියාකාරිත්වයකින් තොරව දරුවාට තනිකම, නොසැලකිලිමත්කම හෝ අධෛර්යය විය හැකිය.

බොහෝ අධ්‍යයනයන් පෙන්වා දී ඇත්තේ සමාජ හුදකලාව පුද්ගලයන්ගේ මානසික හා ශාරීරික සෞඛ්‍යය සඳහා ඉහළ ඍණාත්මක ප්‍රතිඵල ඇති කළ හැකි බවයි. වෙනත් අධ්‍යයනවලින් හෙළි වී ඇත්තේ මුහුණට මුහුණලා කටයුතු කිරීමෙන් මානසික අවපීඩනය හා කාංසාව අඩු කර ගත හැකි බවයි. අඩු සමාජ අන්තර්ක්‍රියාකාරිත්වයක් නිසා සමාජ කාංසාව සහ පීඩනය පිළිබඳ හැඟීම් වැඩි විය හැකිය. නිදසුනක් වශයෙන්, දීර්ඝ හුදෙකලා වීමේ ප්‍රතිඵ ලයක් ලෙස දරුවා ඔවුන්ගේ මිත්‍රත්වයේ වෙනස්කම් හෝ සාමුහික බව අඩු වී යාම ඇති විය හැක.

ආතතිය හා කාංසාව වැඩි කිරීම

සමාජ අන්තර්ක්‍රියාකාරිත්වයේ ඌ නතාවයට සමගාමීව, මාර්ගගත පන්ති ව්‍යුහය කුඩා දරුවන්ට සහ නව යොවුන් දරුවන්ට විවිධ ආකාරවලින් බලපායි:
තම පාසැල් වැඩ කටයුතු යාවත්කාලීනව තබා ගැනීම පිළිබඳ දැඩි කනස්සල්ලක් ඔවුන්ට දැනෙන්නට පුළුවන තවද දරුවන්ට පාසල් වැඩ කෙරෙහි නිවසේ සිටියදී අවධානය යොමු කිරීමට හෝ අවධානයෙන් සිටීමට අපහසු විය හැකිය සමහර දරුවන්, විශේෂයෙන්ම තරුණ ගැහැණු දරුවන් වීඩියෝ පටයේ අනෙක් අය ඉදිරියේ සිටීම කනස්සල්ලට හේතු විය හැක තවද සිසුන්ට සාර්ථක වීමට අවශ්‍ය අමතර අධ්‍යාපන සහාය ලබා ගැනීම දුෂ්කර විය හැකිය

ඉගෙනීමේ තෙහෙට්ටුව
අන්තර්ජාලය හරහා සැලකිය යුතු කාලයක් ගත කිරීම සිසුන්ට මෙන්ම ඔවුන්ගේ ගුරුවරුන්ටද තෙහෙට්ටුවකි. සමහර විට, මෙම බලපෑම මනසට මෙන්ම ශරීරයටද දැනේ. උදේ සිට රාත්‍රිය දක්වා ඔන්ලයින් සිටීම මගින් මානසිකව ඇද වැටීමට එක් හේතුවක් වන්නේ පුරුදු වී ඇති ආකාරයට අපගේ මොළයට තොරතුරු සැකසීමට නොහැකි වීමයි.අපට පුද්ගල අන්තර්ක්‍රියා ඇති විට, අපගේ මොළයේ ක්‍රියාවලියට වාචික නොවන සංඥා ගණනාවක් තිබේ. මෙම සංඥා වලට ඇතුළත් වන්නේ:කටහඬ ස්වරය සහ තාරතාව මුහුණේ ඉරියව්අ, ක්ෂි ස්පර්ශය,ශරීර භාෂාව අඩිය වේ

මෙම සංඥා ලබා ගැනීම දුෂ්කර හෝ කළ නොහැකි වූ විට, අපගේ මොළය එයට ලැබෙන තොරතුරු අර්ථ නිරූපණය කිරීමට වඩා වෙහෙස මහන්සි වී වැඩ කළ යුතුය., මෙය අතිරේක මානසික තෙහෙට්ටුවක් ඇති කළ හැකිය. අන් අය ඉදිරියේ කැමරාවේ සිටීම පිළිබඳ නිරන්තර ස්වයං දැනුවත්භාවය සමඟ මෙය සම්බන්ධ වූ විට, ආතති මට්ටම් පහසුවෙන් ඉහළ යාමට පටන් ගත හැකිය.

ඔන්ලයින් ඉගෙනීම මානසික සෞඛ්‍ය ප්‍රතිලාභ ලබා දෙයිද?
ඔන්ලයින් පංති දරුවෙකුගේ මානසික සෞඛ්‍යයට අහිතකර ලෙස බලපෑම් කිරීමේ හැකියාව තිබියදීත්, ධනාත්මක වාසි කිහිපයක් තවමත් පවතී. සමහර සිසුන්ට, විශේෂයෙන් COVID-19 වසංගතය අතරතුර, නිවස සහ පවුල වටා සිටීම, ආරක්ෂාව සහ සහතිකය පිළිබඳ හැඟීම් ලබා දිය හැකිය. මෙම සිසුන් සඳහා, ඔවුන්ගේ නිවස වඩාත් ඵලදායී යැයි හැඟෙන ආරක්ෂිත ඉගෙනුම් පරිසරයක් බවට පත්විය හැකිය.

ඊට අමතරව, පාසල දරුවාට සමාජගත වීමට හා මිත්‍රත්වයන් ඇති කර ගැනීමට සුදුසු ස්ථානයක් වන අතර, සියලු සමාජ අන්තර්ක්‍රියා ධනාත්මක නොවේ. පාසැලේදී සිසුන්ට හිරිහැර කිරීමේ ගොදුරු බවට පත්විය හැකිය. මෙම සිසුන් සඳහා, ඉගෙනීම මඟින් හිරිහැරයට හෝ භයවීම නිසා ඇති වන මානසික අවපීඩනයෙන් හා කාංසාවෙන් මිදීමට අවස්ථාව ලබා දේ.

ඔබේ දරුවාට මුහුණ දීමට උදව් කරන්නේ කෙසේද?
ඔන්ලයින් පංතිවල ආතතිය සමඟ කටයුතු කිරීමට ඔබේ දරුවාට උදව් කිරීම අභියෝගාත්මක ය; කෙසේ වෙතත්, ඔබේ දරුවාට සාර්ථකව මුහුණ දීමට ඔබට උදව් කළ හැකි ක්‍රම තිබේ. අපි පහත උපාය මාර්ග කිහිපයක් බෙදා ගනිමු.

නම් කරන ලද වැඩපොළක් සාදන්න
නිවස අවධානය වෙනතකට යොමු කර ඇත. ඔබේ දරුවාට අවධානය යොමු කිරීමට සහ ඵලදායී යැයි හැඟීමට ඉඩක් නිර්මාණය කිරීම වැදගත් ය. වාසනාවකට මෙන්, අවධානය වෙනතකට යොමු කිරීම අවම කිරීමට ක්‍රම ගණනාවක් තිබේ:

පංති සහ ගෙදර වැඩ සඳහා විශේෂයෙන් ඔබේ නිවසේ නිහඞ ප්‍රදේශයක් නම් කරන්න
අවශ්ය නම්, අවධානය වෙනතකට යොමු නොවන ප්රදේශයක් නිර්මාණය කිරීම සඳහා කාමර බෙදා , ගෘහ භාණ්ඩ හෝ ගබඩා කර ඇති වෙනත් දේ ඉවත් කරන්නහැකි සෑම විටම, දවස පුරා නව ප්‍රදේශයකට වරින් වර වෙනස් වීමට ඔබේ දරුවා දිරිමත් කිරීම ගැන සලකා බලන්න
විවේකය හෝ විනෝදාස්වාදය සමඟ සම්බන්ධ නොවන ප්‍රදේශයක පාසැල් වැඩ කිරීමට ඔබේ දරුවා දිරිමත් කිරීමට ද එය උදව් විය හැකිය. ඊට අමතරව, සාමාන්‍ය පන්ති කාමරයක් ලෙස පාසැල් දිනය අවසන් වන තෙක් උපාංග භාවිතය සීමා කිරීමට උත්සාහ කරන්න.

සෞඛ්‍ය සම්පන්න පුරුදු දිරිමත් කරන්න
හොඳ නින්ද හෝ ආහාර පුරුදු ඇති බව දරුවන් දන්නේ නැත. ඔන්ලයින් පංති වලින් ඔවුන්ගේ දෛනික චර්යාවට බාධා කිරීම් සමඟ, සෞඛ්ය සම්පන්න පුරුදු දිරිමත් කිරීම වෙන කවරදාටත් වඩා වැදගත් වේ. හොඳ නින්දක්, සෞඛ්‍ය සම්පන්න ආහාර වේලක් සහ නිතිපතා ව්‍යායාම කිරීමෙන් ඔබේ දරුවාගේ මනෝභාවය ඉහළ නැංවීමට සහ ඔවුන්ගේ මානසික යහපැවැත්මට ධනාත්මක බලපෑමක් ඇති කළ හැකිය.

ඔබේ දරුවා නිතිපතා නින්දට යන කාලසටහනක් අනුගමනය කරන බවටත්, අවදි වීමේ වේලාවක් ඇති බවටත් වග බලා ගන්න. විද්‍යාලයේ විශේෂයෙන් වැඩිහිටියන් සඳහා මෙය විශේෂයෙන්ම සත්‍ය වේ. දවස පුරා පන්ති පරතරය ඇති හෙයින්, නිවසේදී අතථ්‍ය පන්ති පවත්වන සිසුවෙකුට රාත්‍රි කාලයේ උගුලට හසු වීමත්, පසුව ප්‍රමාද වී නිදා ගැනීමත් පහසුය. නිරෝගී නින්දක් ලබා ගැනීමට ඔබේ දරුවා දිරිමත් කරන්න.

ව්‍යායාම සම්බන්ධයෙන් ගත් කල, ඔබේ දරුවන් ක්‍රියාශීලීව තබා ගැනීම සඳහා ගෘහස්ථ හා එළිමහන් විකල්ප ඕනෑ තරම් තිබේ. ඇවිදීම සහ බයිසිකල් පැදීම යනු අන් අයගෙන් සුදුසු සමාජ දුරස්ථභාවයක් පවත්වා ගනිමින් ක්‍රියාශීලීව සිටීමට හොඳ ක්‍රමයකි.

ඔබේ නිවසේ ධනාත්මක නාදයක් සකසන්න
සමහර අවස්ථාවල දෙමාපියන් තම දරුවන් සමඟ නිවසේ සිට වැඩ කරනවා විය හැකියි. වැඩිහිටියන් යෞවනයන් හා සමාන බොහෝ ආතතීන්ට හා කනස්සල්ලට ගොදුරු වේ, කෙසේ වෙතත් දෙමාපියන් නිවස සඳහා සෞඛ්‍ය සම්පන්න ස්වරයක් සැකසීම වැදගත් වේ.

ආතතිය හා අවිනිශ්චිත කාලවලදී අභියෝගාත්මක විය හැකි වුවද, ධනාත්මක ආදර්ශයක් හැමවිටම තබා ගත හැක . උද්යෝගිමත් ආකල්පයක් පවත්වා ගෙන යාම සහ නිවැසියන් තුළ සෞඛ්‍ය සම්පන්න සංවාදයක් ඇති කිරීමට දිරිමත් කිරීමට මතක තබා ගන්න, දරුවන් දෙමාපියන්ගේ සහාය සහ මග පෙන්වීමද, දිරිගැන්වීම සහ බලාපොරොත්තුව ලබා දෙන්න.

ඔබේ නිවස තුළ ධනාත්මක ආකල්පයක් වර්ධනය කර ගැනීමෙන් සමස්ත පවුලේ මානසික සෞඛ්‍යයේ සැලකිය යුතු වෙනසක් ඇති කළ හැකිය.

සඳුනි පෙරේරා

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *