ඔබ ඉගෙන ගන්නා දේ මතක තබා ගැනීමට උපකාරී වන ප්රබල ක්රම

1. මෙනෙහිකිරීම  (පුනරාවර්තනය)

යම්  කාල පරතරයන් තුළ නැවත නැවතත් පාඩම් කල් තොරතුරු සමාලෝචනය කරන්න;19 වන සියවසේ මනෝ විද්‍යාඟූ හර්මන් එබින්හවුස්ට අනුව, ක්ෂණිකව කියන ලද දේවල් ඔබට සියයට සියයක්ම මතක තබා ගත හැකි නමුත් පැයකට පමණ පසු ඔබට මතක තබා ගත හැක්කේ ඔබ කියවා ඇති දේවලින් සියයට 44 ක් පමණි. මෙය වළක්වා ගැනීම සඳහා, නැවත මතක් කරන්න කාලයත් සමඟ ඔබේ මතකය පිරිහීම මන්දගාමී කිරීම සඳහා ඔබ පාඩම්  කලදේ  වරින් වර සමාලෝචනය කරන්න.

මෙයින් අදහස් කරන්නේ දේශනය අවසන් වූ වහාම සටහන් තැබීම සිදු කිරීම අවශ්‍ය වේ

2. ක්‍රියාකාරීකටයුතු කිරීම

ඔබ කියවන කරුණු ඔබේ මනසට කාවැද්දීමට, ඒවා වෙනත් කෙනෙකුට උගන්වන්න.ඉගැන්වීමෙන්, සාරාංශ කිරීමට,  විමර්ශනය කිරීමට, නිගමනවලට එළඹීමට ඔබට බල කෙරෙයි – ගැඹුරු පෞද්ගලික අවබෝධයක් ප්‍රවර්ධනය කිරීම.  වේ., එනම්, සවන් දෙන ඕනෑම කෙනෙකුට, සෙසු පංතියේ මිතුරෙකුට, නේවාසික මිතුරෙකුටඔබ උගත් දේවල හෝ  සංකල්ප සරල වචන වලින් පැහැදිලි කරන්න.

3. සෘජු සටහන් ගැනීම

 යම් මාතෘකාවක් ගැන ඔබට නොතේරෙන්නේ කුමක්දැයි ඔබගෙන්ම විමසන්න. ඇත්ත වශයෙන්ම ගැටලුවේ මුලට ගොස් එයින් මිදීමට ඔබේ මාර්ගය හාරන්න.පළමුව, ගැටළු සහිත ප්රදේශ හඳුනා ගන්න. දෙවනුව, මෙම ප්‍රදේශය ආමන්ත්‍රණය කරන ප්‍රශ්නයක් සැලසුම් කරන්න. තෙවනුව, ඔබේ ප්‍රශ්නයට පිළිතුරු දෙන්න. ඔබගේ සියලුම දේශන සටහන්, පුස්තකාල පොත් සහ ගූගල් සෙවුම පවා භාවිතා කරන්න. ඔබගේ පිළිතුර ගැන විශ්වාසයෙන් හා විවේකයෙන් සිටින තුරු ඉදිරියට නොයන්න, මෙම මාර්ගය හරහා යාමෙන් ඔබ සංකල්ප වඩාත් හොඳින් තේරුම් ගනු ඇත.

4. කෙටි සටහන් තැබීම හා  කියවීම

 පරිගණක තිර මෙන් නොව, කඩදාසි මත කියවීම අවකාශීය මතකය සඳහා ද උපකාරී වේ – එය පොතක් මත තැබූ ස්ථානයෙන් යම් තොරතුරු ප්‍රමාණයක් ඔබට සිහිපත් කළ හැකිය.එසේම ඔබේ සටහන් ඔබම ලිවීමද කල යුතුවේ

5. නිදාගැනීම සහ ව්‍යායාම කිරීම

අපගේ මොළය නින්දට පෙර හෝ ව්‍යායාමයෙන් පසුව තොරතුරු උරා ගනී.නිදා ගැනීමට හෝ නින්දට යාමට පෙර ඉගෙන ගන්නා අයට නව මතකයන් ඇති කරන මොළයේ කොටසක් වන හිපොකැම්පස් හි වැඩි මතක ශක්තියක් හෝ ඉහළ ක්‍රියාකාරිත්වයක් ඇති බව පර්යේෂණවලින් හෙළි වී තිබේ.ප්‍රශස්ත ඉගෙනීම සහ නිර්මාණාත්මක චින්තනය සඳහා මොළය සූදානම් කරන BDNF (Brain Derived Neurotrophic Factor) නම් ප්‍රෝටීනයක් නිපදවීම උත්තේජනය කිරීම සඳහා ව්‍යායාම සොයාගෙන ඇත. අදහස් අතර නිර්මාණාත්මක සම්බන්ධතා ඇති කර ගැනීමට ඔබ කැමති වන අතර එමඟින් මෙය වඩා හොඳින් රඳවා ගනී.එමනිසා, ඔබේ නින්දට කාලය ගත කර ඒ අනුව ඔබේ අධ්‍යයන සැසි උපරිම කර ගන්න.

6. ඔරලෝසුව භාවිතා කරන්න

මිනිත්තු 25-30 ක දැඩි අධ්‍යයනයක් කර විනාඩි පහකට විවේකයක්  ගන්න.සෞඛ්‍ය සම්පන්න සුලු කෑමක් හෝ සැහැල්ලු දිගු කිරීමක් සමඟ හොඳ විවේකයක් ගන්න. එමඟින් ඔබේ මොළයට වැඩිදුර අධ්‍යයනය කිරීමට බල කරනවාට වඩා ඔබේ මතක ශක්තිය වැඩි වනු ඇත.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *