ඔබට වැඩි ශක්තියක් ලබා දිය හැකි ආහාර

බොහෝ අය දිවා කාලයේදී යම් වේලාවක වෙහෙසට පත්ව සිටින බවක් දැනේ. ශක්තිය නොමැතිකම ඔබේ දෛනික කටයුතුවලට බලපානයි 

දිවා කාලයේදී ඔබේ ශක්ති මට්ටම් තීරණය කිරීමේදී ඔබ ගන්නා ආහාර වර්ගය සහ ප්‍රමාණය අත්‍යවශ්‍ය කාර්යභාරයක් ඉටු කිරීම පුදුමයක් නොවේ.

සෑම ආහාරයක්ම ඔබට ශක්තිය ලබා දුන්නද, සමහර ආහාරවල ඔබේ ශක්ති මට්ටම ඉහළ නැංවීමට සහ ඔබේ අවදියෙන් සිටීමට සහ දවස පුරා අවධානය යොමු කිරීමට උපකාරී වන පෝෂ්‍ය පදාර්ථ අඩංගු වේ.

1. කෙසෙල්

කෙසෙල් බලශක්තිය සඳහා හොඳම ආහාර වලින් එකක් විය හැකිය. ඒවා සංකීර්ණ කාබන්, පොටෑසියම් සහ විටමින් බී 6 ප්‍රභවයකි, මේ සියල්ලම ඔබගේ ශක්ති මට්ටම ඉහළ නැංවීමට උපකාරී වේ

2.  මාළු

සැමන් සහ ටූනා වැනි මේද මාළු ප්‍රෝටීන්, මේද අම්ල සහ බී විටමින් හොඳ ප්‍රභවයක් වන අතර ඒවා ඔබේ ආහාර වේලට ඇතුළත් කිරීමට හොඳ ආහාර වේ.

සැමන් හෝ ටූනා පිරිනැමීමෙන් ඔබට නිර්දේශිත දෛනික ඔමේගා -3 මේද අම්ල සහ විටමින් බී 12ලබා දේ.ඔමේගා -3 මේද අම්ල දැවිල්ල අඩු කරන බව පෙන්වා දී ඇති අතර තෙහෙට්ටුව අඩුකරයි ඇත්ත වශයෙන්ම, සමහර අධ්‍යයනවලින් තීරණය වූයේ ඔමේගා -3 අතිරේකය ගැනීමෙන් විශේෂයෙන් පිළිකා රෝගීන් සහ පිළිකා වලින් සුවය ලබන අය තුළ තෙහෙට්ටුව අඩු විය හැකි බවයි තවද, විටමින් බී 12 ෆෝලික් අම්ලය සමඟ ක්‍රියා කර රතු රුධිර සෛල නිපදවීමට සහ යකඩ ඔබේ ශරීරයේ වඩා හොඳින් වැඩ කිරීමට උපකාරී වේ. රතු රුධිර සෛල හා යකඩවල ප්‍රශස්ත මට්ටම් තෙහෙට්ටුව අඩු කර ශක්තිය වැඩි කරයි

3. දුඹුරු සහල්

දුඹුරු සහල් ඉතා පෝෂ්‍යදායී ආහාරයකි. සුදු සහල් සමඟ සසඳන විට, එය  විටමින් සහ ඛනිජ ස්වරූපයෙන් වැඩි පෝෂණ ගුණයක් රඳවා ගනී.

දුඹුරු සහල් කෝප්ප එකහමාරක (ග්‍රෑම් 50) තන්තු ග්‍රෑම් 2 ක් අඩංගු වන අතර ඔබ නිර්දේශිත දෛනික පරිභෝජනයෙන් (ආර්ඩීඅයි) මැංගනීස් විශාල ප්‍රමාණයක් සපයයි. එය එන්සයිම මගින් කාබන් හා ප්‍රෝටීන බිඳ දමා ශක්තිය ජනනය කිරීමට උපකාරී වේ ඊට අමතරව, ර දුඹුරු සහල් වල අඩු ග්ලයිසමික් ​​දර්ශකයක් ඇත. එමනිසා, එය රුධිරයේ සීනි මට්ටම නියාමනය කිරීමට සහ දවස පුරා ස්ථාවර ශක්ති මට්ටම් ප්‍රවර්ධනය කිරීමට උපකාරී වේ.

4. බතල

රසවත් වීම හැරුණු විට, බතල  යනු අතිරේක උත්තේජනයක් අපේක්ෂා කරන අයට පෝෂ්‍යදායී ශක්ති ප්‍රභවයකි.

 බතල 1 කෝප්පයක් (ග්‍රෑම් 100)  කාබන් ග්‍රෑම් 25 ක්, තන්තු ග්‍රෑම් 3.1 ක්, මැංගනීස් සඳහා ආර්ඩීඅයි වලින් 25% ක් සහ විටමින් ඒ අඩංගු වේ. බතල  හා සංකීර්ණ කාබ් අන්තර්ගතයට ඇති වන අතර, ඔබේ ශරීරය ඒවා සෙමින් ජීර්ණය කරයි, එමඟින් ඔබට ස්ථාවර ශක්තියක් සපයයි

5 කෝපි

ඔබ බලශක්ති උත්පාදනයක් සොයන විට පරිභෝජනය කිරීමට සිතන පළමු ආහාරය කෝපි විය හැකිය.

එය කැෆේන් වලින් පොහොසත් වන අතර එමඟින් ඔබේ රුධිර ප්‍රවාහයෙන් ඔබේ මොළයට ඉක්මණින් ගමන් කළ හැකි වේ එහි ප්‍රතිඵලයක් ලෙස ශරීරය සහ මොළය උත්තේජනය කරන හෝමෝනයක් වන එපිනෙෆ්‍රින් නිෂ්පාදනය වැඩි වේ.කෝපි කෝප්පයකට කැලරි දෙකක් පමණක් ලබා දුන්නද, එහි උත්තේජක බලපෑම් නිසා ඔබ සෝදිසියෙන් හා අවධානයෙන් සිටිය හැකිය.දිනකට කැෆේන් මිලිග්‍රෑම් 400 ක් හෝ කෝපි කෝප්ප 4 ක් පමණ පරිභෝජනය කිරීම නිර්දේශ නොකරයි.

6. බිත්තර

බිත්තර යනු තෘප්තිමත් ආහාරයක් පමණක් නොව, ඔබේ දවසට ඉන්ධන සැපයිය හැකි ශක්තියෙන් පිරී ඇත.ඒවා ප්‍රෝටීන් වලින් පිරී ඇති අතර එමඟින් ඔබට ස්ථාවර හා තිරසාර බලශක්ති ප්‍රභවයක් ලබා දිය හැකිය මීට අමතරව, බිත්තර වල බහුලම ඇමයිනෝ අම්ලය ලුසීන් වන අතර එය ක්‍රම කිහිපයකින් බලශක්ති නිෂ්පාදනය උත්තේජනය කරන බව දන්නා කරුණකි

සෛල වලට වැඩි රුධිර සීනි ප්‍රමාණයක් ගැනීමටත්, සෛල තුළ ශක්තිය නිපදවීම උත්තේජනය කිරීමටත්, ශක්තිය නිපදවීම සඳහා මේදය බිඳවැටීම වැඩි කිරීමටත් ලියුසීන්ට හැකි වේ එපමණක්ද නොව, බිත්තර බී විටමින් වලින් පොහොසත් ය. මෙම විටමින් ශක්තිය සඳහා ආහාර බිඳ දැමීමේ ක්‍රියාවලියේදී එන්සයිම වල කාර්යභාරය ඉටු කිරීමට උපකාරී වේ

7. ඇපල්

ඇපල් යනු ලෝකයේ වඩාත්ම ජනප්‍රිය පලතුරක් වන අතර ඒවා හොඳ කාබන් හා තන්තු ප්‍රභවයකි.මධ්‍යම ප්‍රමාණයේ ඇපල් ගෙඩියක (ග්‍රෑම් 100) කාබන් ග්‍රෑම් 14 ක්, සීනි ග්‍රෑම් 10 ක් සහ තන්තු ග්‍රෑම් 2.1 ක්  අඩංගු වේ.ස්වාභාවික සීනි සහ තන්තු වල පොහොසත් අන්තර්ගතය නිසා ඇපල් වලට මන්දගාමී හා තිරසාර බලශක්ති මුදාහැරීමක් ලබා දිය හැකිය තවද, ඇපල් වල ඉහළ ප්‍රතිඔක්සිකාරක අන්තර්ගතයක් ඇත.

8. ජලය

ජීවිතයට ජලය අත්‍යවශ්‍යයි. එය බලශක්ති නිෂ්පාදනය ඇතුළු බොහෝ සෛලීය ක්‍රියාකාරකම් වලට සම්බන්ධ වේ.ප්‍රමාණවත් තරම් ජලය පානය නොකිරීම විජලනය වීමට හේතු විය හැකි අතර එය ශාරීරික ක්‍රියාකාරකම් මන්දගාමී විය හැකි අතර මන්දගාමී බවක් හා වෙහෙසක් දැනේ ජලය පානය කිරීමෙන් ඔබට ශක්තියක් ලැබෙනු ඇති අතර තෙහෙට්ටුවේ හැඟීම් සමඟ සටන් කිරීමට උපකාරී වේ.ඔබට පිපාසය නොමැති වුවද ජලය පානය කිරීමෙන් විජලනය වීම වළක්වා ගත හැකිය. දවස පුරාම නිතිපතා ජලය පානය කිරීමට උත්සාහ කරන්න.

9. ඩාර්ක්  චොකලට්

ඩාර්ක් චොකලට් වල සාමාන්‍ය හෝ කිරි චොකලට් වලට වඩා කොකෝවා අන්තර්ගතයක් ඇත.කොකෝවාහි ඇති ප්‍රතිඔක්සිකාරක මගින් ඔබේ ශරීරය පුරා රුධිර ප්‍රවාහය වැඩි කිරීම වැනි සෞඛ්‍යමය වාසි රැසක් ඇති බව පෙන්නුම් කර ඇත මෙම බලපෑම මොළයට හා මාංශ පේශිවලට ඔක්සිජන් ලබා දීමට උපකාරී වන අතර එමඟින් ඒවායේ ක්‍රියාකාරිත්වය වැඩි දියුණු වේ. ව්‍යායාමයේදී මෙය විශේෂයෙන් උපකාරී වේ මීට අමතරව, කොකෝවාහි ප්‍රතිඔක්සිකාරක මගින් නිපදවන රුධිර ප්‍රවාහය වැඩිවීම මානසික තෙහෙට්ටුව අඩු කිරීමට සහ මනෝභාවය වැඩි දියුණු කිරීමට උපකාරී වේ

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *