ඔබටත් මිතුරන් අඩුයිද?

මට මිතුරන් ඇති කර ගත නොහැක්කේ ඇයි?

ඔබට මිතුරන් නොමැති බව හෝ තනිකම පිළිබඳ හැඟීමක් සමඟ අරගල කරන බවක් ඔබට හැඟේ නම්, ඔබ තනිවී නොමැති බව සලකන්න  වැඩිහිටියෙකු ලෙස, නව සම්බන්ධතා ඇති කර ගැනීම අපහසු හෝ කළ නොහැකි බවක් පෙනෙන්නට ඇත, නමුත් ඔබ උත්සාහ කිරීමට කැමති නම්, ඔබට නිසැකවම නව සබඳතා ගොඩනගා ගත හැකිය.

මිතුරන් ඇති කර ගැනීමට ඔබ ගත් උත්සාහයන් අසාර්ථක වීමට හේතු විය හැකි හේතු සහ මිතුරන් නොමැති වීම ඔබේ මානසික සෞඛ්‍යයට අහිතකර ලෙස බලපාන ආකාරය මෙම ලිපියෙන් ආවරණය කෙරේ. එය ඔබට නව මිතුරන් ඇති කර ගත හැකි ආකාරය පිළිබඳ උපදෙස් ද සපයයි.

ඔබට මිතුරන් ඇති කර ගැනීමට නොහැකි වීමට හේතු

“මිත්‍රත්වයේ අඩුවක් අත්විඳීම සාමාන්‍ය දෙයකි. බොහෝ මිනිසුන්ට හැඟෙන්නේ ඔවුන්ට මිතුරන් නොමැති බව හෝ අන් අය ඔවුන්ව තේරුම් නොගන්නා බවයි, ”

කාංසාව
මෙම දුෂ්කරතාවයට ඉතා පොදු හේතුවක් වන්නේ නව පුද්ගලයින් හමුවීමේදී බොහෝ දෙනෙකුට යම් තරමක කනස්සල්ලක් ඇති වීමයි. මෙම කනස්සල්ල පැන නගින්නේ අන් අය විසින් ප්‍රතික්ෂේප කිරීමට හෝ විනිශ්චය කිරීමට ඇති බියෙනි.

සමහර පුද්ගලයන් සඳහා, මෙම කරදර අනෙක් පුද්ගලයා සමඟ සම්බන්ධ වීමට ඇති හැකියාවට බාධා කළ හැකිය, මන්ද අප ගැන නොසන්සුන් හෝ අවිනිශ්චිත බවක් දැනෙන විට අවධානය යොමු කිරීම සහ සංවාදයක නිරත වීම අතිශයින් අභියෝගාත්මක ය. මෙම අප්රසන්න හැඟීම් මිතුරන් ඇති කර ගැනීමෙන් වැළකී සිටීමටද අපව පොලඹවනු ඇත.

ඊළඟ වතාවේ ඔබ මිතුරෙකු වීමට උත්සාහ කරන විට, ඔබට කලබලයක්, බියක් හෝ අවිනිශ්චිත බවක් දැනෙනවාද යන්න බැලීමට ඔබේ සිතුවිලි සහ හැඟීම් සිත බලන්න  කරන්න. එසේ නම්, මෙම සිතුවිලි හෝ හැඟීම් මිතුරෙකු ඇති කර ගැනීමට ඔබට උපකාර කරන්නේද නැතහොත් බාධා කරන්නේද යන්න ඔබෙන්ම අසන්න. මෙය කිරීමෙන් ඔබට මිතුරන් ඇති කර ගැනීම අපහසු විය හැක්කේ මන්දැයි වඩා හොඳින් තේරුම් ගැනීමට ඔබට උපකාර වනු ඇත.

මගහැරීම
මිතුරන් ඇති කර ගැනීමේදී ඇති වන දුෂ්කරතා මඟහරවා ගැනීමට ඔබට අවශ්‍ය නිසා ඔබ ප්‍රතික්ෂේප කිරීමට හෝ ලැජ්ජාවට පත් විය හැකි අවස්ථා තිබේද? බොහෝ විට අපගේ දුෂ්කර දේවලින් වැළකී සිටීම නොදැනුවත්වම හෝ ප්‍රශ්න කිරීමකින් තොරව සිදු විය හැක. එබැවින්, ඔබ සමාජ අවස්ථා ප්‍රතික්ෂේප කරන විට, ඒ මන්දැයි ඔබෙන්ම අසන්න. එම තීරණය සහ එය පැමිණෙන්නේ කොහෙන්ද යන්න ගැන සැලකිලිමත් වන්න.

\’මට මිතුරන් අවශ්‍ය නැත\’: ඔබට මේ ආකාරයෙන් හැඟෙන්නේ ඇයි?
ඉහළ අපේක්ෂාවන්
ජනප්‍රිය වීමට සහ මිතුරන් කිහිප දෙනෙකු ඇති කර ගැනීමට මිනිසුන් තමන්ටම දැඩි පීඩනයක් එල්ල කළ හැකිය. මිතුරන් කණ්ඩායමක් සිටීම අනිවාර්ය නොවේ; සමහර විට ගැඹුරු මිත්‍රත්වයන් සමඟින් ලැබෙන සියලු මානසික ප්‍රතිලාභ ලබා ගැනීමට අවශ්‍ය වන්නේ මිතුරන් එක් කෙනෙක් හෝ දෙදෙනෙක් පමණි.අර්ථවත් සම්බන්ධතා එකක් හෝ දෙකක් ඇති කර ගැනීම කෙරෙහි අවධානය යොමු කරන්න සහ නිමක් නැති මිතුරන්ගේ ලැයිස්තුවක් නිර්මාණය කිරීමට ඔබට දැනෙන ඕනෑම පීඩනයකින් නිදහස් වන්න.

 සමාජ කාංසාව ආබාධයේ රෝග ලක්ෂණ
මිතුරන් නොමැතිකමේ මානසික සෞඛ්‍ය බලපෑම
මිත්රත්වය සහ බැඳීම් වැදගත් වේ. ඒවා අපගේ සමස්ත යහපැවැත්මට ඉතා වැදගත් වන බැවින්, මිතුරන් නොමැතිකම හෝ දුප්පත්, මතුපිටින් පෙනෙන මිත්‍රත්වයන් ඔබේ මානසික සෞඛ්‍යයට හානි කළ හැකිය.

ආරක්ෂිත සහ ආරක්ෂිත ඇමුණුම් සඳහා අවශ්යතාවය උපතින්ම ආරම්භ වේ. දරුවන් වශයෙන්, අපගේ ජීවිතයේ දෙමාපියන්ගේ චරිත සාමාන්‍යයෙන් අපට ශාරීරික හා චිත්තවේගීය ආරක්ෂාව ලබා දීමෙන් එම අවශ්‍යතාවය තෘප්තිමත් කරයි. කෙසේ වෙතත්, අපි වැඩෙන විට, මෙම බැඳීම් අවශ්‍යතා සපුරාලීම සඳහා අපි සමීප මිත්‍රත්වයන් හෝ හවුල්කාරිත්වයන් දෙසට වැඩි අවධානයක් යොමු කරමු.

මෙම දුෂ්කරතාවයට ඉතා පොදු හේතුවක් වන්නේ නව පුද්ගලයින් හමුවීමේදී බොහෝ දෙනෙකුට යම් තරමක කනස්සල්ලක් ඇති වීමයි. මෙම කනස්සල්ල පැන නගින්නේ අන් අය විසින් ප්‍රතික්ෂේප කිරීමට හෝ විනිශ්චය කිරීමට ඇති බියෙනි.

සමහර පුද්ගලයන් සඳහා, මෙම කරදර අනෙක් පුද්ගලයා සමඟ සම්බන්ධ වීමට ඇති හැකියාවට බාධා කළ හැකිය, මන්ද අප ගැන නොසන්සුන් හෝ අවිනිශ්චිත බවක් දැනෙන විට අවධානය යොමු කිරීම සහ සංවාදයක නිරත වීම අතිශයින් අභියෝගාත්මක ය. මෙම අප්රසන්න හැඟීම් මිතුරන් ඇති කර ගැනීමෙන් වැළකී සිටීමටද අපව පොලඹවනු ඇත.

අයිති නැතිකම: කිට්ටු මිත්‍රත්වයන් සොයා ගැනීම සහ පවත්වාගෙන යාම, ආතතිය කළමනාකරණය කර ගැනීමට උපකාරී වන ආරක්ෂිත සාධකයක් වන, අයිතිවාසිකමක් පිළිබඳ හැඟීමක් අපට ලබා දෙයි.
හුදකලාව: සමීප මිත්‍රත්වයන් තුළ බොහෝ විට දක්නට ලැබෙන “අපේ කම” සහ සහයෝගය පිළිබඳ හැඟීමක්, අපට පැමිණෙන ඕනෑම අභියෝගයකට වඩා හොඳින් මුහුණ දීමට අපට උපකාර කරයි. අනෙක් අතට, ප්‍රමාණවත් සමාජ සහයෝගයක් නොමැතිකම, අර්ථවත් මිත්‍රත්වයන් නොමැති කෙනෙකුට දැනිය හැකි, තනිකම සහ හුදකලාව පෝෂණය කරයි.
මානසික සෞඛ්‍ය දුෂ්කරතා: තනිකම සහ හුදකලාව අසංඛ්‍යාත මානසික සෞඛ්‍ය දුෂ්කරතා සඳහා සැලකිය යුතු අවදානම් සාධක වන්නේ අප අන් අය සමඟ සමීප, අර්ථවත් බැඳීම් අවශ්‍ය සහ අවශ්‍ය සමාජ ජීවීන් වන බැවිනි.

ඔබ මිත්‍රත්වයන් පවත්වා ගත යුත්තේ කෙසේද සහ ඇයි
මිතුරන් ඇති කර ගැනීමට ඔබට උපකාර කිරීමට උපදෙස්

සුවපහසු පරිසරයක් සොයන්න
නව මිතුරෙකු ඇති කර ගැනීමේදී ඔබට සුවපහසුව සහ පහසුව දැනීමට උපකාර වන මාර්ග සෙවීමට උත්සාහ කිරීම වැදගත් වේ. මෙයට ඔබ ගැන විවේචනාත්මකව සිතීම සහ ඔබට වඩාත් සුවපහසු හැඟීමක් ඇති කරන පරිසරයේ වර්ගය අවශ්‍ය වේ.

ඔබ එකින් එක අන්තර්ක්‍රියා සමඟ වඩාත් සුවපහසුවක් දැනෙන අයෙක්ද, නැතහොත් ඔබ අවට සිටින බොහෝ පුද්ගලයන් සමඟ වඩා හොඳ හැඟීමක් ඇති අයෙක්ද? මෙම ප්‍රශ්නවලට පිළිතුරු ඔබට නව මිත්‍රත්වයන් ඇති කර ගැනීමට සුදුසු පරිසරයක් සොයා ගැනීමට වඩා හොඳ තත්ත්වයකට පත් කිරීමට උපකාරී වේ.

චිකිත්සාව සලකා බලන්න
මිත්රත්වයන් තුළ එම අයිතිවාසිකම පිළිබඳ හැඟීම සොයා ගැනීමට ඔබ අරගල කරන්නේ නම්, ඔබේ අද්විතීය දුෂ්කරතා තේරුම් ගැනීමට සහ ඒවා ජය ගැනීමට ඔබ සමඟ වැඩ කිරීමට උපකාර කළ හැකි චිකිත්සකයෙකු වෙත ළඟා වීම ගැන සලකා බලන්න. නිදසුනක් වශයෙන්, ඔබේ ජීවිතයේ නව පුද්ගලයින්ට විවෘත වීමට සහ අවදානමට ලක්වීමට ඔබට ඇති හැකියාව කෙරෙහි බලපෑම් කළ හැකි ඔබේ අතීතයේ පැති තිබිය හැකිය.

ඔබේ දුෂ්කරතා ලිහිල් කිරීමට උපකාර කිරීමට ඔබට අවශ්‍ය සහාය සහ මඟ පෙන්වීම ලබා දීමට ප්‍රතිකාර ක්‍රමයට හැකිය.
“ඔබේ වර්තමාන සබඳතා තුළ ඔබට අයිතිවාසිකමක් පිළිබඳ හැඟීමක් ඇති කර ගැනීමට නොහැකි නම්, ඒ සඳහා වෙනත් තැනක බැලීමට ඔබට අවසර දෙන්න. නිදසුනක් වශයෙන්, පොත්, චිත්‍රපට, සංගීතය, සබැඳි සංසද සහ චිත්‍ර ද ඔබ කවුරුන්ද යන්න සහ ඔබ අත්විඳින්නේ කුමක් දැයි හඳුනා ගැනීම සහ පිළිගැනීම සොයා ගැනීමේ ක්‍රම විය හැකිය, ”

මිතුරන් ඇති කර ගැනීමට නොහැකි වීමෙන් ඔබට තනිකමක් සහ හුදකලා බවක් දැනිය හැකි අතර ඔබේ මානසික සෞඛ්‍යයට හානියක් විය හැකිය. ඔබ තනිවම නොවන බව දැන ගැනීම වැදගත්ය – බොහෝ මිනිසුන්ට තමන්ට මිතුරන් නොමැති බව හැඟේ.

මිතුරන් ඇති කර ගැනීම සඳහා ඔබ ඔබම ඉවත් කර මිනිසුන් වෙත ළඟා විය යුතුය. මෙය භයානක විය හැකි අතර, ඔබට සුවපහසු පරිසරයක් තෝරා ගැනීමට එය උපකාරී වේ. පුද්ගලයන් එක් අයෙකු හෝ දෙදෙනෙකු සමඟ පවා සමීප සම්බන්ධතා ඇති කර ගැනීම ඔබට අයිති හැඟීමක් වර්ධනය කර ගැනීමට උපකාරී වේ.

ඔබට මිතුරන් ඇති කර ගැනීමට නොහැකි නම්, හෝ ඔබේ සබඳතාවලට අයිති හැඟීමක් සොයා ගැනීමට නොහැකි නම්, ඔබ මුහුණ දෙන ගැටළු සම්බන්ධයෙන් ඔබ සමඟ වැඩ කරන චිකිත්සකයෙකු හමුවීම ගැන සලකා බලන්න.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *