ආතතිය අඩු කිරීමේ සරල උපදෙස්

ශාරීරික හා මානසික සෞඛ්‍ය සඳහා නිතිපතා ලිහිල් කිරීමේ අභ්‍යාස  සහ ආතතිය කළමනාකරණය කිරීම වැදගත් වේ. මෙයට හේතුව ඔබේ ශරීරයේ ආතතිය  දවස පුරා බොහෝ විට ඇති විය  හැකි අතර, ඔබේ ශරීරය පසුව නිතිපතා විවේකීව නොසිටින්නේ නම්, ඔබ නිදන්ගත ආතතියකට පත්විය හැකිය.

නිදන්ගත ආතතිය යනු ඔබේ සෞඛ්‍යයට සැබවින්ම හානි කළ හැකි මානසික ආතතිය වන අතර හෘද රෝග, අධි රුධිර පීඩනය සහ සෙම්ප්‍රතිශ්‍යාව ඇතුළු තවත් බොහෝ මානසික ආතතිය හා සම්බන්ධ සෞඛ්‍ය ගැටලු රැසකට දායක වේ.

ලිහිල් කිරීමේ ක්‍රම ඉගෙනීම ඔබට ආතතියක් දැනෙන විට ඔබේ ශරීරය ස්වභාවික තත්වයට ගෙන ඒමට උපකාරී වන අතර අනාගතයේදී ඔබ මුහුණ දෙන ආතතියට වඩා ඔරොත්තු දීමේ හැකියාව ඔබට ලබා දිය හැකිය – ඔබ මුහුණ දෙන ආතතියට අඩු ප්‍රතික්‍රියාශීලී විය හැකිය. ඔබ ප්‍රතික්‍රියා කරන්නේ නම් එයින් ඉක්මණින් සුවය ලබා ගන්න.

ඔබ වාඩි වී බලා සිටින විට ලිහිල් කිරීම සිදුවිය හැක. විවේකාගාර පුටුවක (සමහර අය ‘ලිහිල් කිරීම’ යන වචනය ගැන සිතන විට සිතන්නේ එයයි), නමුත් විවේකය සඳහා වඩාත් ව්‍යුහාත්මක සැලැස්මක් තිබීම ආතතිය හමුවේ වඩාත් ප්‍රයෝජනවත් වේ. එය සැලැස්මක් ඇති කර ගැනීමට උපකාරී වන අතර හුරුපුරුදු පමණක් නොව වඩාත්  එලලදායී උපාය මාර්ග භාවිතා කිරීමට ඔබට ඉගෙන ගත හැකිය. යම් දවසක ඔබට ආතතියක් ඇති කරන දෙයට  ඔබ ප්‍රතිචාර   කරනවාට වඩා ඔරොත්තු දීමේ හැකියාව ඇති උපාය මාර්ග ඔබට සක්‍රියව තෝරා ගත හැකිය.

අවධානය වෙනතකට යොමු කිරීම හෝ ඔරොත්තු දීමේ හැකියාව මත රඳා සිටීමට වඩා ඔබේ ශරීරය සහ මනස ලිහිල් කිරීමට ඉගෙන ගැනීම වඩා ඵලදායී වේ.

ආතතියට එරෙහිව සටන් කිරීම සඳහා ඔබට භාවිතා කළ හැකි හොඳම ලිහිල් කිරීමේ උපාය මාර්ග කිහිපයක් මෙන්න.

හුස්ම ගැනීමේ ව්‍යායාම

ආතතියට එරෙහිව ඔබේ පළමු ආරක්ෂක මාර්ගය මෙය විය හැකිය. ඕනෑම වේලාවක සහ ඕනෑම ස්ථානයක භාවිතා කළ හැකි නිසා හුස්ම ගැනීමේ ව්‍යායාම ලිහිල් කිරීම සඳහා අපූරු ය. ඒවා ඉක්මනින් වැඩ කරන අතර ප්‍රගුණ කිරීමට පහසුය.

භාවනා කිරීම

බොහෝ අය භාවනා කිරීමට උත්සාහ කරන අතර එය පුදුමාකාර ලිහිල් කිරීමේ මෙවලමක් බව සොයා ගනී. තවත් බොහෝ අය එය උත්සාහ කිරීමට හෝ කිහිප වතාවක් උත්සාහ කර එය ඔවුන් සඳහා නොවන බව තීරණය කරති. ඔබ දෙවන කණ්ඩායමේ සිටී නම්, භාවනාවට තවත් පෙනුමක් ලබා දීම ගැන සලකා බැලීමට ඔබට අවශ්‍ය විය හැකිය – එය ලිහිල් කිරීමට මෙන්ම වඩාත් ධනාත්මක ආකල්පයක් වර්ධනය කිරීමටත්, දිගු කාලීනව පුහුණුවීම් කරන්නේ නම්, ආතතිය කෙරෙහි වැඩි ඔරොත්තු දීමේ හැකියාවක් ඇත. ඔබට භාවනා කිරීමෙන් ලැබෙන ප්‍රයෝජන සහ ඔබට උත්සාහ කළ හැකි විවිධ භාවනා ක්‍රම පිළිබඳ වැඩිදුර කියවිය හැකිය.

සංගීතය

සංගීතය වාදනය කිරීම මානසික ආතතිය දුරු කිරීමට සහ ඔබේ පවුලේ අයට සහ මිතුරන්ට මෙන්ම ඔබටත් විවේකය ප්‍රවර්ධනය කිරීමට හොඳ ක්‍රමයකි. (සමහර විට ඔබේ සමකාලීනයන් ඔබ කරන තරමට ඔබේ නාද ඇසීමට ප්‍රිය නොවනු ඇත, එබැවින් සමහර විට මෙය නිවස සහ මෝටර් රථය සඳහා වඩාත් සුදුසු වේ.) සංගීතය යහපැවැත්ම අනුව සැබෑ ප්‍රතිලාභ ගෙන දෙන නිසා (සංගීත චිකිත්සාව යනු වර්ධනය වන ක්ෂේත්‍රයකි ), එය ලිහිල් කිරීම සඳහාද ඵලදායී ලෙස භාවිතා කළ හැකිය.

ව්යායාම කරන්න

ව්‍යායාම කිරීම ලිහිල් කිරීමට ප්‍රතිවිරුද්ධ බව පෙනෙන්නට තිබුණත්, හොඳ ව්‍යායාමයක් නිසා හේතු කිහිපයක් නිසා ඔබට පසුව වඩාත් සැහැල්ලුවක් දැනිය හැකිය. පළමුව, වැඩ කිරීම මානසික ආතතිය දුරු කිරීමට  හොඳ ක්‍රමයක් විය හැකිය. දෙවනුව, හොඳ ව්‍යායාමයකදී නිකුත් කරන එන්ඩොර්ෆින් ලිහිල් කිරීමට බෙහෙවින් ඉවහල් වේ. ඊට අමතරව, ව්‍යායාම මගින් ඔබව ආතතියට පත්වීමට අපහසු තත්වයකට ඇද දැමිය හැකිය – ඔබේ ආතතියට දක්වන  ප්‍රතිචාරය ආපසු හැරවීමට නම්  ඔබේ ශරීරය සැහැල්ලුවෙන් ගමන් කළ යුතුය.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *